زنگ خطر خسارت به واحدهای پرورش طیور با افزایش دما

اقتصاد ایران: یزد- مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از احتمال تلفات طیور و خسارت به واحدهای پرورش جوجه گوشتی در اثر افزایش دمای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پرندگان به دلیل فقدان غدد عرق در دفع گرمای بدن ناکارامدتر از پستانداران هستند از این رو دچار استرس گرمایی می‌شوند.

وی افزود: استرس گرمایی شرایطی است که مرغ نمی‌تواند تعادل بین گرمای تولید شده در بدن و دفع آن را حفظ کند و این وضع از دمای بالای ۲۵ درجه سانتی گراد شروع می شود.

وی عنوان کرد: خارج کردن گرمای تولید شده توسط سقف، دیواره ها و خود پرنده در روزهای گرم سال بسیار دشوار است.

محمدزاده با اشاره به اینکه در روزهای گرم استفاده از مواد خوراکی با قابلیت هضم بالاتر و فیبر کمتر، برای پرنده بهتر است، تصریح کرد: به دلیل کاهش مصرف خوراک، بدن طیور ویتامین کمتری دریافت می‌کند، بنابراین باید سطح مکمل های ویتامینه جیره افزایش یابد.

وی به منظور پیشگیری از استرس گرمایی در واحدهای پرورش طیور توصیه کرد: استفاده از ویتامین c پوشش دار در جیره، وجود تعداد کافی آبخوری در هر واحد، تغذیه طیور در ساعات خنک شبانه روز، داشتن سیستم تهویه مناسب، مه پاش و هواکش های بزرگتر است.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان یزد عنوان کرد: کم کردن تراکم گله با کشتار، کاهش تراکم گله با حداکثر وزن ۲۵-۲۰کیلوگرم در هر مترمربع سالن، استفاده از اسیدهای آمینه سنتتیک و کاهش سطح پروتئین، مصرف گیاهان داروئی و همچنین آنزیم ها برای افزایش قابلیت هضم جیره و افزودن چربی برای تامین بخشی از انرژی از پیشنهادات تغذیه ای این بخش است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ