فرمایشات رهبری برای همه منتخبان پارلمانی کشور است

اقتصاد ایران: عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تاسی به فرمایشات رهبری در همکاری قوا باید نصب العین مدیریت شهری باشد، گفت: فرمایشات رهبری برای همه منتخبان پارلمانی کشور است.

احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اتفاقات چند روز گذشته در شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی باید محل شور و مشورت برای اتخاذ تصمیمات و قوانین در راستای خدمت رسانی به مردم شهر باشد. بالطبع در یک اجتماع شورایی تشتت و تضارب آرا وجود دارد اما نباید اصل و اساس این نهاد به بوته فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: اینکه عنوان شود مدیریت شهری در طول سه سال گذشته هیچ دستاوردی نداشته انکار ماهیت شورای شهر است چرا که وظیفه شورا هدایت، نظارت و حمایت از مدیریت شهری در تحقق برنامه‌ها و اهداف تقنینی است.

صادقی همچنین اظهار داشت: از سوی دیگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران همه برچسب انقلابی دارند یعنی از جبهه انقلاب برخواسته اند و لذا یک فرد انقلابی باید دو سه رکن را شامل رضای خدا و خدمت به مردم، تاسی به سیره ائمه و اطاعت از منویات رهبری مد نظر قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در باب ضرورت تعامل و همکاری با دولت جدید فرمودند «مجلس در درجه اول باید باید یک نهاد پاسخگو هم باشد یعنی هم به خدا پاسخگو باشد هم به مردم در کنار وظایف نظارتی و پرسشگری که دارند».

صادقی اظهارداشت: ایشان در بخش دیگری از سخنان خود از اهمیت و ضرورت همکاری بین قوا سخن گفتند به طوری که همه ارکان کشور باید یک کل را تشکیل دهند و لازمه ایجاد یک کل واحد تعامل است. باید به هم کمک کنند، یک جاهایی باید نسبت به هم اغماض کنند، یک جاهایی بایستی به همدیگر تذکّر بدهند، کمک کنند به یکدیگر، و مواردی از این [قبیل]. در مسائل مهمّ کشور هم باید صدای واحدی از کشور شنیده بشود.

صادقی خاطر نشان ساخت: موضوع دیگری که مقام معظم رهبری تذکر دادند بحث حاکمیت اخلاق بود. ایشان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند «مجلس باید مرکز انتشار و صدور آرامش و طمأنینه به سطح افکار عمومی کشور باشد؛ باید شما از مجلس امواج مثبت صادر کنید برای مردم؛ مجلس نباید منشأ تشنّج در افکار عمومی مردم بشود؛ یا سیاه‌نمایی کردن، منفی‌بافی کردن»

صادقی در ادامه افزود: این فرمایشات مقام معظم رهبری نه فقط برای نمایندگان مجلس که برای همه منتخبان پارلمانی در کشور است تعامل و حاکمیت اخلاق دو رکنی که باید نصب العین قرار گیرد.

این عضو شورا گفت: آیا سخنان رهبری تنها برای اثبات حقانیت سخنان شخصی است؟ آیا سخنان مقام معظم رهبری تنها برای تسمک جویی در دعواهای سیاسی است؟ که اگر اینگونه باشد اجحافی بزرگ در حق مقام معظم رهبری است، سخنان ایشان فصل الخطاب و نصب العین برای همه مسئولان کشور باید باشد. که کشور در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به تعامل، وحدت و پرهیز از سیاه نمایی نیاز دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سیره ائمه اطهار نیز این مهم به چشم می‌خورد به طوری که حضرت امام صادق علیه السلام فرمود: «مَا اِجْتَمَعَ مِنْ أَصْحَابِنَا جَمَاعَةٌ فِی ذِکْرِ اَللَّهِ أَوْ فِی شَیْءٍ مِنْ ذِکْرِنَا إِلاَّ بَعَثَ إِبْلِیسُ شَیْطَاناً لِیُفَرِّقَ جَمَاعَتَهُمْ»."جلسه یا گروهی از شیعیان ما برای یاد خدا و یاد ما اهل بیت دور یکدیگر جمع نمی‌شوند مگر اینکه ابلیس در آن جمع شیطانی را می‌فرستد تا آن جمع را بپاشاند"

صادقی گفت: یقین دارم شورای ششم به عنوان شورایی متشکل از جمعی از شیعیان محب اهل بیت علیهم السلام که یکی از مصادیق یاد خدا و ذکر خاندان نبوت را در خدمت گذاری به مردم و رفع و رجوع حوائج شهروندان و آبادانی شهر در شورای اسلامی شهر تهران می‌داند و بر اساس این به مصداق حدیث شریف امام جعفر صادق علیه السلام باید منتظر ورود شیطان در این جمع باشیم.پس بدانیم شیطان در چنین مجلسی آمده است تا اتحاد ما را از بین ببرد، با اختلاف افکنی یا با یقه کشی‌های سیاسی و.....پس اگر دیدید دعوایی در حال رخ دادن است، بخاطر خدا رها کنید و اجازه ندهید دعوا شود، چون اگر اختلاف رخ دهد درواقع به شیطان کمک می‌کنیم که هدف شیطان محقق شود.

این عضو شورا همچنین یاد آور شد: توصیه من به همکاران عزیزم در شورای شهر این است که از وظایف ذاتی خود به عنوان نماینده شورا غافل نشوند، اما خود را گرفتار در دام شیطان نکنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ