۷۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در چالوس کشف شد

اقتصاد ایران: چالوس - مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران از کشف ۷۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در شهرستان چالوس خبر داد.

مصطفی بابایی در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: در پی رصد و پایش همکاران گروه تست و بازرسی لوازم اندازه گیری شرکت و با هماهنگی نیروی انتظامی ۷۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز از یک واحد مسکونی در شهر هچیرود از توابع شهرستان چالوس کشف و ضبط شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برق غرب مازندران میزان مصرف برق در سطح کشور را بی سابقه دانست و اظهار داشت: در این بازه زمانی تلاش‌های فراوانی برای تأمین برق پایدار با اجرای اقدامات مدیریت مصرف توسط همکاران صورت می‌پذیرد و از طرف دیگر مبارزه، کشف و ضبط رمز ارزهای غیر مجاز به طور جدی و مستمر از سوی همکاران و بدون هیچ ملاحظه‌ای با تعامل مراجع انتظامی و قضائی پیگیری می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های استخراج رمز ارز برق بسیار زیادی را مصرف می‌کنند به طوری‌که مصرف برق هر دستگاه رمز ارز تقریباً معادل مصرف برق سه خانوار می‌باشد و در ایام پیک تابستان علاوه بر تحمیل ضرر و زیان‌های به زیرساخت‌ها و منافع ملی، باعث بروز نوسان در شبکه و آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان می‌شود.

این مسئول به جریمه‌های سنگین استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز، معادل ۱۰۰ برابر قیمت برق در مرحله اول و در صورت تکرار تخلف، جمع آوری انشعاب برق اشاره داشت و خاطر نشان کرد: شهروندانی که نسبت به شناسایی و گزارش دارندگان دستگاه‌های رمز ارز غیر مجاز اقدام نمایند، به ازای هر دستگاه ماینر روشن غیر مجاز یک میلیون تومان و تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

بابایی به دو هفته بسیار گرم پیش رو اشاره کرد و گفت: مشترکین محترم با مصرف بهینه برق علاوه یاری رساندن به صنعت برق، می‌توانند در قالب پویش با انرژی از جوایز ارزنده ٣٠٠ دستگاه خودرو و میلیاردها جوایز ارزنده دیگر به قید قرعه و بر مبنای امتیاز کسب شده بهره مند شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ