۱۰۶ همت بدهی و استقراض بی رویه در دولت سیزدهم تسویه شد

اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت : ۱۰۶ همت بدهی و استقراض بی رویه از دولت های قبل، در دولت سیزدهم به بانک رفاه تسویه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دوشنبه اول مرداد ۱۴۰۳ همایش عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم در محل این وزارتخانه برگزار شد. میر هاشم موسوی، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به حوزه حکمرانی تأمین اجتماعی گفت: یکی از مسائل صندوق‌ها، چالش ناپایداری و کسری نقدینگی آنها بوده که در برخی اوقات بحران سازی افراطی هم صورت گرفته و ناامیدی مالی را بر فضای این صندوق‌ها را حاکم کرده بود.

وی افزود: در آغاز دولت سیزدهم برای پرداخت ماهانه با کسری ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان (همت) مواجه بودیم. امروز با اراده در دولت ماه گذشته بدون استقراض بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان تعهد انجام شد.

این مسؤول دولتی با تأکید بر اینکه از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ برای پرداخت تعهدات صندوق، استقراضی انجام نشده است، ادامه داد: از سوی دیگر ۱۰۶ همت بدهی و استقراض بی رویه، به بانک رفاه تسویه شده است. اگر این تسویه در کنار جبران کسری نقدینگی محاسبه شود اراده این دولت در رفع مشکلات صندوق‌ها بیشتر ملموس می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: اگر این بدهی پرداخت نمی‌شد ۲۵۰ همت بدهکار بودیم که با ضریب نرخ تورم به عددی بالغ بر ۱۵۰۰ همت می‌شد. در واقع همین بدهی و استقراض خود منجر به رشد نرخ تورم می‌شود.

موسوی با بیان اینکه ۲۶۰ همت بزرگترین تبدیل تعدیلی در تاریخ انقلاب است که در دولت سیزدهم انجام شد، تصریح کرد: این تعدیل بدهی ۳ برابر دولت‌های قبلی بوده و در هر دولت این عدد ۲۰ درصد برآورد می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم سبب شده این سازمان از زمین گیر بودن دور شده و مسیر تحول را با قوت ادامه دهد.

این مسؤول دولتی با بیان اینکه از آینده سوزی وارد ریل آینده سازی شده ایم، خاطرنشان کرد: در حوزه درمان ۴۳ پروژه درمانی به بهره برداری جدید رسید. همچنین ۲۰۰ پروژه توسعه‌ای در دست اقدام وجود دارد. از سوی دیگر در دولت سیزدهم، ناباوری و بیماری‌های خاص با تعرفه دولتی تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ