میزان قراردادهای صنعت‌ و دانشگاه ۶هزار میلیاردتومان اعلام شد

اقتصاد ایران: معاون علمی پژوهشی وزارت علوم گفت: در این دوره ۶ هزار میلیارد تومان به عنوان قراردادهای ارتباط دانشگاه و صنعت هزینه شد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، پیمان صالحی معاون  علمی پژوهشی وزارت علوم در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری که در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور در حال برگزاری است، درباره اقدامات انجام شده در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) گفت: در این دوره جلسات شورای عالی عتف پس از 11 سال با حضور رییس جمهور شهید جلسه برگزار شد و  بسیاری از مصوبات شورای عتف برای اولین بار در ایران تصویب شد.

وی با بیان اینکه چهار نوع پسادکترا برای اولین بار در ایران طراحی شد، تصریح کرد: برای اولین بار با مجوز رهبر معظم انقلاب 500 سهمیه امریه پسادکترا برای هر سال، دریافت شد و  برای اولین‌بار موضوع پژوهشگران مستقل مصوب و اجرایی شد.

معاون  علمی پژوهشی وزارت علوم از تأسیس صندوق شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری خبرداد و گفت: با تأسیس این صندوق برای اولین بار شورای عتف دارای بازوی مالی شد. 370 میلیارد تومان اسفند 1402 به این صندوق واریز شد و تا کنون 64 میلیارد تومان هزینه شده است.

صالحی افزود: در این دوران اولویت‌های 5 ساله پژوهش و فناوری کشور مصوب و ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این 47 طرح کلان داشتیم که متوقف شده بود،  خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2 طرح ارتقای کارآمدی سیاست‌گذاری جوانی جمعیت کشور و برگزاری آزمون‌های الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور مصوب شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: موضوع نمایه سازی نشریات جزو اولویت‌های اول وزیر علوم بود. رتبه علمی کشور در جهان یک رتبه کاهش پیدا کرده است و نمایه سازی نشریات کمک کرد رتبه علمی کاهش بیشتری نداشته باشد. ادامه روند نمایه سازی نشریات میتواند به اجرایی شدن توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره مرجعیت علمی کمک کند.

صالحی افزود: در دو سال اخیر 30 میلیارد تومان به نشریات علمی نمایه شده در پایگاه‌های معتبر بین‌المللی پرداخت کردیم.

وی افزود: 44 ماموریت ملی به دانشگاه‌ها بر اساس اولویت‌های پژوهشی منطقه‌ای واگذار شده و  1971 فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت در طول سه سال فراهم شده است.6 هزار میلیارد تومان مبلغ قراردادهای ارتباط  صنعت با دانشگاه در این دوره است.

معاون  علمی پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در سال 1402، 278 هزار دانشجو در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند و برای اولین‌بار در تاریخ کشور اگر دانشجویی در دوره تحصیل مهارت آموزی بگذارند می‌تواند از کسری خدمت، مرخصی تشویقی در دوره نظام وظیفه برخوردار شود.

صالحی گفت: 2 هزار و 700 میلیارد تومان به تمام دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور برای تعمیر و تجهیزات اختصاص داده شده است. همچنین 10 میلیون یورو نیز برای پرداخت بدهی به پایگاه‌هایی علمی بین‌المللی اختصاص دادیم و به زودی به  پایگاههای بین المللی وصل می شوند. طرف مقابل پذیرفته بدهی 27 میلیون یورویی ما را با 8 میلیون تسویه کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ