هشدار هواشناسی به ۱۵ استان

اقتصاد ایران: سه‌شنبه تا پنجشنبه در برخی مناطق واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز،‌ شمال شرق، جنوب سیستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی از ناپایداری‌های محلی در ۱۵ استان خبر داد و برای استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار غرق شدن و پاره شدن تورهای صیادی و قایق‌ها صادر کرد.

بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،‌ خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات کرمان،‌ شمال و شرق هرمزگان و برخی مناطق سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

امروز در برخی مناطق شمال کردستان و همدان در ساعات بعدازظهر احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

روز جمعه شوش در استان خوزستان با دمای ۵۰ درجه‌ای به‌عنوان گرم‌ترین شهر کشور معرفی شد. جالب اینجا بود که یک اختلاف ۴۰ درجه‌ای میان گرم‌ترین و سردترین نقاط کشور دیده شد. فرودگاه اردبیل با دمای ۹.۸ سلیوس، خنک‌ترین منطقه بود. دمای بسیار بالای هوا باعث شده تا بسیاری از استان‌ها زنگ هشدارها را به صدا درآورند که استان خوزستان نیز یکی از آنهاست که برای فرار از گرمای هوا و صرفه‌جویی، دورکاری و کاهش ساعات ادارای را در پیش گرفته است.

سه‌شنبه تا پنجشنبه در برخی مناطق واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز،‌ شمال شرق، جنوب سیستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی البرز،‌ خراسان شمالی،‌ جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا پایان هفته در نوار شرقی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز واقع در استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید ، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین امروز و فردا دریای خزر، و از امروز تا پنجشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد شمال غربی تا غربی در محدوده ۲۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۳ متر

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۱: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان مازندران، در نواحی مرکزی دریای خزر.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به ماهیان در قفس و صدمه به قایق های کوچک تفریحی و مسافری و شناورهای سبک.

توصیه: منع فعالیت های شنا و تفریحی و تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک، محدودیت تردد شناورهای سنگین و نیمه سنگین و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ