دفاع مقدس هنرمندانه روایتگری شود

اقتصاد ایران: شهرکرد- دفاع مقدس یک گنجینه بی نظیر از رشادت و از خودگذشتگی است که باید هنرمندانه روایتگری شود تا از دل و جان پذیرفته شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: راهیان نور نوعی از گردشگری جنگ در ایران محسوب می‌شود و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سازمان دهنده و متولی اصلی اردوهای سراسری «راهیان نور» است که هر ساله گروه‌هایی از مردم مناطق مختلف ایران را برای بازدید از مناطق جنگی غرب و جنوب غربی کشور، به استان‌های هم‌مرز با عراق می‌برد.

دفاع مقدس یک گنجینه بی نظیر از رشادت و از خودگذشتگی است و بهترین بستر برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، همین حرکت کاروان‌های معنوی راهیان نور است که جزو تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با موضوع روایت‌گری ثبت شود

سردار علی محمد اکبری در جلسه کنگره شهدا با اشاره به موضوعات کنگره شهدا مطرح کرد: یکی از بخش‌های مهم حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس موضوع روایت گری و ثبت روایت روایان می‌باشد.

وی با بیان اینکه کم کاری در ارتباط با ثبت روایات دوران دفاع مقدس انجام شده است، بیان داشت: دفاع مقدس همچون روایات محرم، اگر فردی خارج از وقایع کربلا روایتی بکند، همه معترض می‌شوند باید برای دفاع مقدس نیز این اتفاق انجام شود.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که دفاع مقدس باید حفظ شود، دفاع مقدس کارخانه انسان سازی و فناوری می‌باشد که در آن فناوری، انسان ساخته می‌شود.

وی افزود: روایت‌گری مربوط به نسل خاصی است که به مرور ممکن است تحلیل و یا کمرنگ شود باید راویانی را آموزش داد که برای انتقال روایت گری توانایی لازم را داشته باشند.

سردار اکبری مطرح کرد: برای آموزش روایت‌گری باید افراد علاقه مند و توانمند در روایت گری را شناسایی کرد و دوره‌ها باید تداوم داشته باشد تا در ذهن روایت گر باقی بماند.

دفاع مقدس هنرمندانه روایتگری شود

در روایت‌گری دفاع مقدس ضعف جدی وجود دارد

مرتضی مولایی مسئول حفظ آثار سپاه پاسداران قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: طبق صحبت‌های مقام معظم رهبری ضعف جدی در روایت گری دفاع مقدس وجود دارد.

وی بیان داشت: اکثریت راویان اکنون بازنشسته هستند، باید از ظرفیت پاسداران جدید برای روایت گری استفاده کرد و نیاز به حرکت جهادی در بحث آموزش روایت گری در سپاه داریم.

مسئول حفظ آثار سپاه پاسداران قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: نهضت آموزش دفاع مقدس آشناسازی کادر سپاه با دوران دفاع مقدس می‌باشد، می‌توان کتاب‌های گوناگون را در دورهای مختلف معرفی کرد تا پاسداران با دفاع مقدس آشنا شوند.

وی با بیان اینکه روایت گری صرفاً در راهیان نور اتفاق نیفتد، یادآور شد: در سالگردها، عملیات‌ها و… روایت گری دوران دفاع مقدس انجام شود، باید یک ظرفیت ایجاد کنیم تا راویان جدید از هفته دفاع مقدس در مدارس، پایگاه‌ها و… نهضت روایت گری را انجام دهند.

مولایی درباره حرکت دوره‌ای تداومی روایت گری گفت: دوره تداومی از ۸ مرداد آغاز می‌شود این دوره یک روز از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر می‌باشد، دوره ویژه پاسداران جوان و معلم‌ها می‌باشد؛ در پایان کسانی که در دوره شرکت کردند در قالب راهیان نور کارگاه آموزشی برایشان برگزار می‌شود.

دفاع مقدس هنرمندانه روایتگری شود

باید فرهنگ دفاع مقدس را در برنامه سین یگان گنجانده شود

نیازعلی حیدری پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس را در برنامه سین یگان گنجانده شود گفت: دوران دفاع مقدس توسط افراد اهل قلم ثبت شود.

وی بیان داشت: برای روایتگری از اردوهای سالانه با اساتید برجسته نیز می‌توان استفاده کرد، دوره تداومی یک روز برای هر شهرستان از استعداد پاسدارهای جوان می‌توان استفاده کرد.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس افزود: پیاده کردن فرهنگ دفاع مقدس با تقویت مجموعه حفظ آثار انجام شود.

وی گفت: سرمایه گذاری برای روایتگری در مدارس انجام شود، دوره تداومی از هفته آینده در نواحی استان چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

دفاع مقدس هنرمندانه روایتگری شود

نباید راهیان نور رها شود

نبی الله رفیعی مسئول انجمن راویان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نباید راهیان نور رها شود، اثرات راهیان نور زیاد می‌باشد و افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: روایتگران راهیان نور اکثراً از افراد بازنشسته هستند که به دلایل مختلف من جمله مشکلات جسمی و افزایش سن، دیگر روایت گری انجام نمی‌دهند.

مسئول انجمن راویان چهارمحال و بختیاری افزود: باید افراد مستعد و اهل فن را برای روایتگری راهیان نور در نظر بگیریم.

وی یادآور شد: شاکله راهیان نور را متوجه نشدیم، شاکله تشکیلاتی مشخص شود و در این زمینه از پاسداران استفاده کنیم.

رفیعی گفت: فرصت‌های زیادی در مدارس و دانشگاه‌های برای روایتگری وجود دارد با آموزش روایتگران جدید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ