باند کلاهبرداری ۶ هزار میلیاردی اوربیت در فارس متلاشی شد

اقتصاد ایران: شیراز-رئیس پلیس فتا فارس از کشف و دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری به نام اوربیت خبر داد و گفت: پیش بینی می شود افراد این باند مبلغی بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان را به جیب زده اند.

رئیس پلیس فتا فارس در گفتگو با مهر، در تشریح پرونده کلاهبرداری اوربیت اظهارداشت: این باند با وعده سرمایه گذاری و فروش رمز ارز، از شهروندان در جنوب کشور کلاهبرداری کرده ودر این رابطه تاکنون ۲۰۰پ رونده در فارس تشکیل شده است.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به دستگیری ۱۷ نفر از اعضای این باند، ۶ نفر در خارج از کشور و ۱۱ نفر در ایران، افزود: پیش بینی می‌شود تعداد شاکیان این پرونده بیشتر از این تعداد باشد.

وی گفت: پلیس فتا استان فارس با اقدامات فنی و تخصصی، متهمان را شناسایی و دستگیر کرد. همچنین در حال تلاش هستیم تا با همکاری سایر استان‌ها، دیگر اعضای این باند را نیز دستگیر کنیم.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه عمده کلاهبرداری‌ها امروزه به صورت رمز ارز در فضای مجازی انجام می‌شود، هشدار داد: کلاهبرداران با استفاده از روش پانزی، یعنی پرداخت بخشی از سود سرمایه گذاری به افراد برای جلب اعتماد آنها، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی از کشف بخشی از جرایم سازمان یافته در فضای مجازی توسط پلیس فتا استان فارس قبل از هرگونه اقدام مجرمانه خبر داد و گفت: این امر موجب شده تا پلیس فتا استان فارس در رتبه دوم و سوم کشفیات جرایم سایبری در کشور قرار بگیرد.

رئیس پلیس فتا فارس تاکید کرد: پلیس فتا با استفاده از متخصصان و تجهیزات پیشرفته و با همکاری شهروندان، مجرمان فضای مجازی را در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر می‌کند.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک یا نیاز به کمک، در هر ساعت از شبانه روز با شماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا تماس بگیرند.

سرهنگ سلیمانی همچنین از کشف ۹۰ درصدی جرایم سایبری در استان فارس خبر داد و گفت: بر اساس آمار رسمی، بیش از ۹۵ درصد جرایم سایبری در این استان کشف و متهمان دستگیر می‌شوند.

وی، هتک حرمت، کلاهبرداری‌های اینترنتی و سرقت اطلاعات را مهم‌ترین جرایم سایبری در سال‌های گذشته دانست و گفت: هتک حرمت اشخاص در این میان بیشترین آمار را داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ