۱۵۰ هزار کیت تشخیص تب دنگی در گمرک مانده است

اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: یک سال است ۱۵۰ هزار کیت تشخیص تب دنگی در گمرک مانده و رئیس کمیسیون در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس خواستار اخذ مجوز سران قوا برای ترخیص این کیت‌ها از گمرک شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سلمان اسحاقی در تشریح نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از استماع گزارش معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد آخرین وضعیت تب دنگی و پشه آئدس در کشور خبر داد و گفت: رئیس و اعضای کمیسیون نگرانی خود را در مورد همه گیری این بیماری ابراز کردند و خواستار جدی گرفتن و اتخاذ تدابیر ویژه برای مقابله با آن شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه تجربه مقابله بحران کرونا را داریم، با تکیه بر این ظرفیت می‌توان با سایر بیماری‌ها هم مقابله کرد. البته وزارت بهداشت در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ اپیدمی تب دنگی را هشدار داد و اعلام کرد که آمادگی لازم برای مقابله با آن را داریم.

وی ادامه داد: همچنین مطرح شد که پشه آئدس در حال تکثیر و آلوده کردن استان‌های مختلف بوده و این امری اجتناب ناپذیر است و در صورتی که شاهد عدم همکاری و برنامه‌ریزی باشیم، طی دو ماه آینده با بحران مواجه خواهیم شد و کنترل بیماری بسیار دشوار و سخت خواهد بود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس دوازدهم یادآور شد: معاون بهداشت وزارت بهداشت با قاطعیت اعلام کرد اگر سازمان برنامه و بودجه مبلغ یک همت را اختصاص ندهد، برای مقابله با تب دنگی و مالاریا با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

اسحاقی تصریح کرد: در نشست مطرح شد که حدود یک سال است ۱۵۰ هزار کیت تشخیص تب دنگی در گمرک مانده و ترخیص نمی‌شود، در حالی که در حال حاضر تنها ۱۰ هزار کیت داریم و این میزان نیاز جامعه را تأمین نمی‌کند. البته رئیس کمیسیون در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس خواستار اخذ مجوز سران قوا برای ترخیص این کیت‌ها از گمرک شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد برای تخصیص سریع‌تر یک همت با رئیس مجلس، سرپرست ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مکاتبه و هشدارهای لازم در مورد عدم همکاری و حمایت سازمان برنامه و بودجه از معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای مبارزه با تب دنگی و مالاریا داده شود تا غافلگیر نشویم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: بر اساس اظهارات معاون بهداشت وزارت بهداشت، مهمترین راهکار مقابله با تب دنگی بهسازی محیط و آموزش به مردم است و این مهم باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ