ایران جز «خرده نان» چیزی برای رقبا نمی‌گذارد/ مهرزاد اسلحه کشنده

اقتصاد ایران: سایت ویژه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ در مطلبی ویژه به تمجید عملکرد و جایگاه والیبال نشسته ایران در ادوار این بازی‌ها پرداخته و مرتضی مهرزاد را یک اسلحه کشنده در این تیم معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تمجید عملکرد تیم ملی والیبال نشسته و تاثیرگذاری بازیکنانی نظیر مرتضی مهرزاد، موضوعی است که سایت ویژه بازی های پارالمپیک در مطلبی ویژه به آن پرداخته است.

در آغاز این مطلب با اشاره به اینکه هر کشور در یک رشته یا موضوع مشهور و شناخته شده است، تاکید شده که ایران در والیبال نشسته چنین جایگاهی دارد. در ادامه با اشاره به پیشینه حضور والیبال نشسته ایران در ادوار مختلف بازی های پارالمپیک عنوان شده که باید روی والیبال نشسته ایران تمرکز شود.

فینالیست صد در صدی در ۹ دوره پارالمپیک

در این بخش آمده است: در هر دوره بازی های پارالمپیک، ایران در قله والیبال نشتسه باقی مانده است. گواه این موضوع هم کارنامه تیم ملی ایران است با ۷ مدال طلا و ۲ مدال نقره در ۹ دوره حضور، یعنی ۱۰۰ درصد بازی‌های فینال (بدون ذکر ۸ عنوان قهرمانی جهان) بنابراین منطقی این است والیبال نشسته ایران باید در جریان بازی های پارالمپیک و پاریس و در محل برگزاری مسابقات این رشته (Arena Paris Nord) خود را محبوب بزرگ کند.

ایران چیزی جز خرده نان برای رقبایش نمی گذارد

در ادامه تاکید شده است: مرد پشت سر این موفقیت هادی رضایی است که در سال ۱۳۶۲ بین المللی شد و سپس کاپیتان و در نهایت مربی تیم والیبال نشسته مردان ایران شد و ایران تحت رهبری او چیزی جز خرده نان برای رقبای خود باقی نمی گذارد. در واقع مردم ایران به سختی می‌توانند چیزی جز مدال طلای بازی‌های پاریس را بپذیرند.

در این رابطه به بخشی از صحبت های هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران اشاره شده مبنی بر اینکه «اگر در پارالمپیک مقام دوم را به دست آوریم، به این معنی است که شکست خورده ایم».

تاکید هادی رضایی بر لزوم حمایت دولت، حامیان مالی و ... دیگر موردی است که در این بخش به آن اشاره و اینکه این حمایت ها، جزو عواملی هستند که موفقیت والیبال نشسته را تبیین می کنند.

ایران جز «خرده نان» چیزی برای رقبا نمی‌گذارد/ مهرزاد اسلحه کشنده

مرتضی مهرزاد اسلحه کشنده

مرتضی مهرزاد هم در این مطلب بسیار مورد توجه قرار گرفته و حتی به اسلحه کشنده معرفی شده است. در این بخش با تاکید بر اینکه تیم ایران در تلاش برای کمال، و برای مقابله با ادغام بازیکنان قد بلندتر در ترکیب حریفان خود، اینطور عنوان شده که در این زمینه تیم ایران می تواند روی یک دارایی بزرگ حساب کند یعنی مرتضی مهرزاد. بازیکنی که با قد ۲ متر و ۴۶ سانتی متر تیم را وارد مرحله جدیدی کرده است.

در ادامه به مشکل هورمونی مرتضی مهرزاد اشاره شده و همچنین که سانحه رانندگی که او در سن ۱۵ سالگی داشت و باعث شد رشد پای راست او را که اکنون ۱۵ سانتی متر از چپش کوتاهتر است کند کند..

در ادامه آمده است: مرتضی که با چشم تیزبین هادی رضایی سرمربی تیم ملی ایران دیده شد، توسط فدراسیون ایران آموزش دید و اولین بازی بین المللی خود را در سال ۲۰۱۳ انجام داد. از آن زمان تاکنون، او صاحب از مجموعه ای از مدال های تیمی و جوایز شخصی شده است و از جمله توپ طلا برای بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۲، مدال طلا در بازی های ۲۰۱۹ ریو و ۲۰۲۰ توکیو و همچنین قهرمانی در مسابقات جهانی ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲.

ایران جز «خرده نان» چیزی برای رقبا نمی‌گذارد/ مهرزاد اسلحه کشنده

ایرانی هایِ دست نیافتنی

در بخشی از این مطلب به ترکیب قدرت و چابکی که در تیم ملی والیبال نشسته ایران مشهود است، اشاره شده و تاثیری که بازیکنی نظیر مرتضی مهرزاد در این زمینه دارد طوریکه عنوان شده: شرایط فیزیکی و قدی خارق‌العاده مرتضی مهرزاد تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای والیبال نشسته را برجسته می‌کند، رشته‌ای که بسیار شبیه به معادل المپیک آن است (همان توپ، همان اصول بازی). در هر دو مورد، قد بلند بودن به شما مزیت غیرقابل انکاری در حمله (برای ضربه زدن) و دفاع (برای مقابله با تور) می دهد. قد ۲.۴۶ متر (۱.۹۵ متر در حالت نشسته و بازوها بالا رفته) کنترل زمین را که با یک تور به ارتفاع ۱.۱۵ متر از هم جدا شده است را آسان تر می کند.

البته بیشتر از شرایط قدی و فیزیکی، والیبال نشسته نیاز به تکنیک، ظرافت و قدرت دارد و در این زمینه مرتضی مهرزاد و یارانش دست نیافتنی هستند. در زمینی به طول ۶ متر و عرض ۱۰ متر، ایرانی ها در یافتن مناطق آزاد برای کسب امتیاز و ست برابری ندارند.

ایران بالاتر از میزبانِ پارالمپیک ۲۰۲۴

در پایان این مطلب به ادوار حضور کاروان ورزش ایران در بازی های پارالمپیک اشاره شده است و اینکه ایران یک کشور جوان در دنیای پارالمپیک است و اینکه ۱۱۳ مدال از حضور در ادوار مختلف این بازی ها دارد.

همچنین یادآوری شده است که ایران در بازی های ۲۰۲۰ توکیو با ۲۴ مدال شامل ۱۲ طلا در رده سیزدهم و یک پله بالاتر از فرانسه قرار گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ