احیای نماز جمعه از برکات نظام اسلامی است

اقتصاد ایران: گناوه- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه گفت: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی احیای سنت نبوی اقامه نماز جمعه است که سال‌ها به دست فراموشی سپرده شده بود.

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پنجم مرداد یادآور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر اقامه اولین نمازجمعه بعد از سرنگونی حکومت طاغوت و استقرار نظام مقدس اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: نماز جمعه به عنوان یک عبادت همگانی و دست‌جمعی و دیدار هفتگی مؤمنان و عاشقان در سنگر نماز است که روح و جان را صفا بخشیده و به عنوان حج فقرا، دل را از آلودگی‌های گناه و زنگار معصیت می‌زداید.

وی گفت: انواع مواعظ و اندرزها و نکات اخلاقی و تفسیر قرآن و مهم‌تر از همه این موضوعات، توصیه به تقوی و پرهیزگاری، نشان از اهمیت این نمازی است که در روز جمعه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: نماز جمعه به عنوان یک آرمان الهی از شعائر دین اسلام بشمار می‌رود که در آن به مسائل عبادی، سیاسی، اجتماعی و حل مشکلات پرداخته می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه یادآور شد: آثار و برکات نماز جمعه علاوه بر اجتماع هفتگی مسلمانان دارای ابعاد گسترده‌ای همانند ابعاد اجتماعی، همبستگی مسلمین، آگاه شدن به مسائل روز، وحدت و انسجام، پالایش روح از آلودگی‌ها است و این اجتماع عظیم دارای آثار فردی و اجتماعی است که دین مبین اسلام بر این امر تاکید فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات زیادی برای جامعه به همراه داشته است، افزود: از برکات نظام مقدس اسلامی احیای سنت نبوی اقامه نماز جمعه است که سال‌ها به دست فراموشی سپرده شده بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: فرا رسیدن پنجم مرداد را به ائمه جمعه به ویژه امام جمعه معزز، مردمی، ارزشمند حجت الاسلام حاج سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه تبریک می گویم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ