آغاز رژه ورزشکاران ۲۰۵ کشور با پرچمداری ستاره بسکتبال NBA

اقتصاد ایران: رژه کاروان ورزش ۲۰۵ کشور شرکت کننده در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس با ورود نمایندگان یونان و پرچمداری ستاره NBA آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اصلی ترین بخش مراسم افتتاحیه در هر دوره بازی های المپیک مربوط به رژه ورزشکاران است. ورزشکارانی که در افتتاحیه المپیک پاریس حضور دارد برای اجرای این بخش، سوار بر قایق خواهند شد و از مسیر ۶ کیلومتری روخانه سن عبور می کنند.

رژه کاروان ورزش کشورها در افتتاحیه بازی های ۲۰۲۴ طبق یک رسم همیشگی با ورود کاروان یونان آغاز می شود یعنی کشوری که سال ۱۸۹۶ برگزارکننده اولین دوره بای های المپیک مدرن بود و به نوعی نقش بنیانگذار بازی ها را دارد.

بنابراین پرچمداران کاروان ورزش یونان اولین نفراتی هستند که وارد مراسم رژه ورزشکاران می شود. «جیانیس آنتتوکومپو» پرچمدار مطرح کشور یونان است. یک بسکتبالیست حرفه ای یونانی - نیجریه‌ای که در معتبرین لیگ حرفه ای بسکتبال جهان یعنی NBA آمریکا بازی می کند. اندازه، سرعت، قدرت و کشور مبدا او باعث شده است که او لقب «فریک یونانی» را به خود اختصاص دهد.

«جیانیس آنتتوکومپو» از پر افتخارترین بازیکنان NBA است که بارها جایزه بهترین های این لیگ از جمله کاپیتان ستاره ها، با ارزش ترین بازیکن، بهترین بازیکن دفاعی و ... را به خود اختصاص داد. مجموع این عملکردها منجر به انتخاب او به عنوان پرچمدار کاروان ورزش یونان در المپیک پاریس شد.

البته کمیته بین المللی المپیک در راستای تاکید بر برابری جنسیتی حضور دو پرچمدار زن و مرد در کاروان هر کشور را الزام کرده است. بر همین اساس «آنتیگونی دریسبیوتی» به عنوان دیگر پرچمدار کاروان یونان انتخاب شده است. دختر یونانی که در بازی های المپیک ریو و توکیو هم شرکت داشت و به ترتیب در رده پانزدهم و هشتم مسابقات پیاده روی آن بازی ها قرار گرفت. او که به عنوان بهترین ورزشکار یونانی در پیاده روی شناخته می شود در سومین حضورش در المپیک در کنار ستاره NBA، مسئولیت پرچمداری کاروانش کشورش را بر عهده دارد.

با ورود «جیانیس آنتتوکومپو» و «آنتیگونی دریسبیوتی» یونانی و دیگر هموطنان‌شان، رژه مراسم افتتاحیه المپیک به صورت رسمی آغاز می شود. فرانسه میزبان بازی های المپیک ۲۰۲۴ هم آخرین کشوری خواهد بود که کاروان کشور در بخش رژه وزشکاران حاضر می شود. پیش از آن هم اعضای کاروان کشورهای استرالیا و آمریکا به عنوان میزبانان بازی های ۲۰۳۲ و ۲۰۲۸ سوار بر قایق رژه می روند.

در این میان، دیگر کشورها به ترتیب حروف الفبا در مراسم رژه شرکت می کنند. ۲۰۵ کشور در مراسم رژه نماینده دارند و ایران هشتاد و ششمین کشوری است که ورزشکارانش سوار بر قایق، در این بخش از افتتاحیه حاضر می شوند.

مهدی الفتی که برای نخستین بار ژیمناستیک ایران را المپیکی کرد همراه با ندا شهسواری که برای سومین بار سهمیه حضور در بازی های المپیک را به دست آورد، پرچمداران ورزش ایران در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس هستند.

این مراسم از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی (۲۱ به وقت ایران) روز جمعه (۵ مرداد) در محل رودخانه سن آغاز می شود. با برگزاری افتتاحیه، سی و سومین دوره بازیهای المپیک به صورت رسمی آغاز شده و تا ۲۱ مرداد ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ