بیکاری اساسی ترین مشکل خوزستان است / مدیران استان باید بومی باشند

اقتصاد ایران: اهواز - نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس گفت: در شرایط فعلی اساسی‌ترین مشکل استان بیکاری است و باید برای رفع این مشکل از طرح‌های اشتغالزا و ورود بخش خصوصی حمایت جدی کرد.

سید محسن موسوی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص بزرگترین مشکلی که اکنون مردم خوزستان با آن به صورت جدی مواجه هستند، بیان کرد: اگر از جنبه مردمی به این مساله نگاه کنیم عظیم‌ترین، مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل مردم بیکاری جوانان است، بیکاری که کمر استان را خم کرده، این را همه به خصوص رئیس جمهور جدید باید بداند که این مساله عزمی دوچندان می‌خواهد.

موسوی زاده تصریح کرد: با وجود همه شرکت‌های بزرگ در خوزستان، فراوانی جمعیت جوان بیکار در خوزستان به حدی است که شاید بتوان گفت این استان را در موضوع بیکاری در رتبه اولین‌ها قرار داده است.

وی، وحدت بین مسؤولان خوزستان را حلقه مفقوده توسعه استان خواند و گفت: این مشکل دیگر استان است که اگر وحدت بین مدیران اجرایی و سیاسی استان را داشتیم می‌توانست عامل حل بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری باشد لذا باید برای آن تلاش کنیم.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه افزود: البته ما در مجلس دوازدهم پایه گذار وحدت شده‌ایم، این اجتماع و مجمع ایجاد شد و جلسات مکرری را هم داریم اما این کفایت نمی‌کند و باید با نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، استاندار، مدیران ارشد و دیگر مسؤولان خوزستان نیز جلساتی به صورت ماهانه یا فصلی داشته باشند تا از قِبَل همگرایی و وحدت بین مجموعه‌ها، بتوان بسیاری از مشکلات و مسائل استان را حل و فصل کرد.

موسوی زاده در پاسخ به این سوال که به عنوان نماینده مردم در این مدتی که از عمر مجلس جدید می‌گذرد برای رفع مشکل بیکاری در حوزه انتخابیه خود چه اقدامی انجام داده‌اید؟ عنوان کرد: در حوزه انتخابیه خود، برای راه اندازی شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های باوی، حمیدیه و کارون، دعوت برخی سرمایه گذاران، جلسات متعددی با مسؤولان شهرک‌های صنعتی و اداره کل صمت داشته‌ایم به طور مثال اکنون در حمیدیه پیگیر هستیم تا با همکاری جهاد سازندگی، شهرک گلخانه‌ای ایجاد کنیم که اگر این شهرک راه اندازی شود صدها نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی با اشاره به توسعه میدان آزادگان جنوبی در جفیر گفت: فاز بعدی این میدان در حمیدیه خواهد بود، توسعه این میدان و ایجاد آن نیز می‌تواند عامل اشتغال صدها نفر در حمیدیه شود.

بیکاری اساسی ترین مشکل خوزستان است / مدیران استان باید بومی باشند

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه ادامه داد: همچنین برای احداث پتروپالایش در محدوده شهرستان باوی، صندوق بازنشستگی را پای کار آورده‌ایم که گروهی از این مجموعه از شهر رامین بازدید داشتند و در خصوص خوراک پتروپالایش نیز مطالعاتی انجام دادند.

موسوی زاده در خصوص صنایع تبدیلی بیان کرد: برای مجتمع‌های پرورش ماهی، گاومیش داری، باغداری و نخیلات در شهرستان کارون، در حال رایزنی با مسؤولان دولتی و استانی هستیم. همچنین پیگیر فاز هفتم و هشتم نیروگاه رامین که به ۳۵ درصد فعالیت رسیده، هستیم و اگر برای توسعه فولاد اکسین و فولاد خوزستان گام برداریم قطعاً می‌توان تولید را ایجاد کرد.

لزوم ورود بخش بخش خصوصی

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی و ثروت‌های بخش خصوصی را پای کار بیاوریم، اظهار کرد: باید همه مسؤولان استانی، از استاندار تا مدیران تلاش کنیم تا زمینه را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم که با پولشان در خوزستان کار و تولید ایجاد کنند.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه اضافه کرد: اگر از شرکت‌های موجود توقع داریم جاذب این همه جمعیت بیکار باشند یا اینکه انتظار داشته باشیم دولت طرح‌های جدید را اجرایی کند که البته این خواسته را باید به حق از دولت داشته باشیم، اکنون بهترین درمان این است که سرمایه گذارانی که اغلب خوزستانی هستند و در استان‌های دیگر یا در کشورهای حوزه خلیج فارس سرمایه گذاری کرده‌اند را تشویق و ترغیب کنیم، امنیت و جذبه ایجاد کنیم تا در خوزستان سرمایه گذاری کنند چرا که با سرمایه گذاری می‌توان کار ایجاد کرد و با کار نیز می‌توان بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی که مهم‌ترین آنها طلاق است را برطرف کرد.

موسوی زاده در پاسخ به این موضوع که اشتغال شده در خوزستان در برخی موارد سهم جوانان بومی استان نمی‌شود، گفت: اول از همه باید به فکر مدیران باشیم زیرا وقتی مدیر بومی باشد، سرمایه گذار، پیمانکار و نیرو نیز می‌تواند بومی باشد، چه لزومی دارد از استان‌های دیگر نیرو بگیریم در حالی که اکنون در خوزستان بیکاری به وفور پیدا می‌شود و در استان‌هایی مثل اصفهان و یزد کمبود نیروی کار وجود دارد.

وی اضافه کرد: اگر به آن مرحله رسیدیم که در بازار کار، کمبود نیروی کار داشتیم آنگاه از استان‌های دیگر برای کار دعوت می‌کنیم اما وقتی شهرستان‌های خوزستان از هویزه و سوسنگرد، مسجدسلیمان تا آبادان و دزفول تا ماهشهر این همه جوان بیکار دارند قطعاً باید جلو ورود نیروی غیربومی را گرفت مگر در تخصص‌هایی که شاید در خوزستان نباشد و الحمدالله اکنون در استان همه تخصص‌ها وجود دارد.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه تصریح کرد: ما باید در وهله اول متحد باشیم و استعدادهای درون استان را پرورش دهیم، از مدیران استانی استفاده کنیم و به تبع آن از نیروی بومی استفاده شود که اگر این نظارت نباشد نتیجه این می‌شود که نیروهای غیربومی به کار گرفته می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ