۱۰ درصد زنان باردار بعد از کرونا درگیر کووید طولانی می شوند

اقتصاد ایران: تقریباً ۱۰ درصد از زنانی که در دوران بارداری به کووید مبتلا می‌شوند علائم طولانی مدتی را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «توری متز»، معاون رئیس بخش زنان و زایمان در دانشگاه یوتا و یکی از رهبران این مطالعه، گفت: «من شک دارم که اکثر پزشکان متخصص زنان و زایمان از کووید طولانی مدت آگاه باشند. اما افراد این علائم را دارند و ما باید فراموش نکنیم که اینها می‌توانند تظاهرات طولانی مدت عفونت کووید ۱۹ باشند.»

مطالعات قبلی نشان داده بود که کووید خطرات منحصر به فردی برای زنان باردار دارد. برای مثال، احتمال تولد زودرس یا مرده‌زایی را افزایش می‌دهد و احتمال بیشتری دارد که منجر به بستری شدن در بیمارستان یا مرگ مادر شود. اما خطر ابتلاء به کووید طولانی مدت مورد تحقیق قرار نگرفته بود.

برای این مطالعه، تیم تحقیق بیش از ۱۵۰۰ زن را در سراسر آمریکا که برای اولین بار در دوران بارداری مبتلا به کووید شدند، ثبت نام کردند. زنان حداقل شش ماه پس از عفونت اولیه خود علائم را گزارش کردند.

در مجموع، محققان دریافتند که ۹.۳ درصد از زنانی که در دوران بارداری به کووید مبتلا شده‌اند، علائم طولانی‌مدت را تجربه کرده‌اند که اغلب شامل خستگی، مشکلات گوارشی و احساس فرسودگی در اثر فعالیت‌های معمول بود.

دکتر «ونسا جاکوبی»، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: «نتایج ما نشان می‌دهد افرادی که در زمان ابتلاء به کووید باردار بوده‌اند، ممکن است علائم طولانی‌مدت قابل توجهی پس از بارداری داشته باشند، مانند خستگی حتی پس از فعالیت‌های ساده‌ای که قبل از عفونت انجام می‌دادند.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ