برگزاری نهمین جلسه کمیته سیاسی- کنسولی اربعین حسینی

اقتصاد ایران: نهمین جلسه کمیته سیاسی – کنسولی اربعین حسینی، به منظور بررسی آخرین اقدامات انجام شده و ارائه گزارش کارگروه‌های مختلف برای ارائه خدمات به زوار حسینی (ع) برگزار شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در این جلسه که به ریاست  معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس کمیته سیاسی – کنسولی اربعین و با حضور سایر اعضا برگزار شد، بیگدلی از تسریع اقدامات کارگروه ها همزمان با ایام سوگواری ایام محرم ابراز رضایت و بر ادامه این روند تاکید کرد.

براساس آخرین گزارش ها، نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در بغداد، کربلا، نجف، بصره، اربیل و سلیمانیه و دفاتر کنسولی در مسیرهای حرکت زائران در قالب قرارگاه اربعین در حال انجام فعالیت‌ها و هماهنگی های لازم برای سفر زائران ایرانی، اتباع خارجی مقیم ایران و زائران خارجی که از مسیر ایران تردد خواهند کرد، از تاریخ 17 مرداد تا 5 شهریور ( اول تا بیستم صفر) هستند و تلاش شده که با وجود گرمای بی سابقه و کثرت جمعیت، تمهیدات فوق العاده برای سفر اربعین فراهم شود.

همچنین آخرین اقدامات انجام شده برای ثبت نام دیپلمات ها و کارکنان وزارت امور خارجه به عنوان خادمان کنسولی اربعین برای اعزام به این آیین باشکوه و خدمت رسانی به زوار مورد بررسی قرار گرفت.

بیگدلی با اشاره به دیدارهای  مقامات کشورمان با مسئولین ذیربط عراقی، از اهتمام کشور میزبان برای پیگیری موضوعات مرتبط با زوار و همچنین حضور و همکاری فعال، صمیمانه و موثر مقامات عراقی در حوزه های سیاسی و کنسولی تقدیر و تشکر و همکاری های دولت‌ ایران و عراق برای آماده سازی زیرساخت ها به منظور سفر زائران اربعین حسینی در سالج اری را مناسب توصیف کرد.

در پایان کارگروه های مختلف، گزارشهای خود را درباره آخرین اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی (ع) و انجام خدمات کنسولی ارائه و بر تلاش هرچه بیشتر دستگاه دیپلماسی با استفاده از تمام ظرفیت خود برای استمرار حرکت باشکوه اربعین تاکید کردند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ