حمایت رقیب سیاسی حزب الله از مقاومت در جبهه جنوب لبنان

اقتصاد ایران: رهبر پیشین حزب سوسیالیست ترقی‌خواه و یکی از برجسته‌ترین رهبران طایفه دروزی لبنان با وجود رقابت و اختلافات سیاسی با حزب الله، باردیگر از موضع شرافتمندانه مقاومت اسلامی در پشتیبانی از مردم غزه تقدیر کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، حمایت حزب الله از مقاومت مردم غزه در عرصه داخلی لبنان تاثیر مثبتی برجایگاه و اعتبار سیاسی این حزب در میان رهبران و افکار عمومی داشته است. در همین زمینه ولید جنبلاط  رهبر پیشین حزب سوسیالیست ترقی‌خواه و یکی از برجسته‌ترین رهبران طایفه دروزی در سخنرانی در منطقه طیفور بر حمایت اش از مقاومت در مواجه با رژیم صهیونیستی تاکید کرد. این امر به روشنی نشان می دهد موضع شرافتمندانه حزب الله از غزه علاوه بر تاثیر در افکار عمومی، مسلمانان جهان، بر اعتبار سیاسی حزب الله در داخل لبنان و حتی در میان رقبای این حزب نیز افزوده است. 

 

.

 

وی در سخنرانی اش تاکید کرد:  شما(نیروهای مقاومت) کسانی هستید که در برابر توطئه‌ها و تجزیه مقاومت کردید و راه بیروت،  صیدا و جنوب(لبنان) را باز کردید. یاد و خاطره شهدای غزه،کرانه باختری و کل فلسطین را گرامی می‌داریم.

 

 

این موضع گیری جنبلاط درحالی است که حزب متبوع اش از رقبای سیاسی حزب الله در فضای داخلی این کشور محسوب می شود اما این رقابت مانع از این نشده که حرکت با ارزش مقاومت در حمایت از فلسطین و دفاع از تمامیت سرزمینی لبنان، نادیده گرفته شود. جنبلاط پیش از این نیز در پیامی از دروزی های ساکن سرزمین های اشغالی خواسته بود از عضویت در ارتش و همراهی در کشتار مردم غزه خودداری نمایند. 

رضوان الذیب نویسنده و کارشناس لبنانی در این زمینه به خبرگزاری تسنیم گفت: از نخستین روز طوفان الاقصی رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان آشکارا مواضع‌اش را اعلام کرد. وی راه را بر تردیدها بست و گفت که حامی فلسطین و جبهه جنوب است و نشان داد که خواهان توسعه جنگ نیست اما اگر نتانیاهو جنگ را علیه لبنان تحمیل کند، جنبلاط در کنار مقاومت خواهد بود.

حزب‌ الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , لبنان ,

البته در این میان برخی چهره های سیاسی در لبنان که به ارتباطات پنهان با صهیونیست ها در دوره جنگ داخلی شهره هستند این بار نیز همسو با صهیونیست ها خواستار خلع سلاح مقاومت لبنان هستند. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ