ارائه خدمات آموزشی به بیش از ۲۵۰۰ سالمند در چهارمحال و بختیاری

اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ سالمند تحت آموزش‌های مربوط به سالمندان قرار گرفتند و این فرایند به دلیل پیری جمعیت ایران شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهشید سلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سازمان بهزیستی ۵۴ مأموریت و ۱۵۳ وظیفه دارد و در تلاش است بهترین خدمات را به آسیب‌پذیرترین خانواده‌ها و افراد ارائه دهد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه سلامت اجتماعی مباحث پیشگیری مانند پیشگیری از اعتیاد در دستور کار این سازمان قرار دارد و در این راستا شماره ۱۴۸۰ پیش‌بینی شده تا مردم طی تماس موارد موجود را گزارش کنند.

وی از وجود چهار مرکز مشاوره ژنتیک در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۲ خانواده برای دریافت مشاوره به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

سلیمانی عنوان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ سالمند تحت آموزش‌های مربوط به سالمندان قرار گرفتند و این فرایند به دلیل پیری جمعیت ایران شکل گرفته است تا فرد در ادامه زندگی سالمندی سالمی را تجربه کند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۱۰۶ معلول در این استان تحت حمایت است، اضافه کرد: بیشترین معلولیت جسمی به دلایل ژنتیکی نیست و حوادث نیز در این زمینه تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: معلولیت‌های ذهنی، اختلالات اعصاب و روان، اختلالات شنوایی و… در مرحله‌های بعد قرار دارند.

سلیمانی بیان داشت: سال گذشته ۲ هزار دستگاه توانبخشی و ۶۰۰ دستگاه سمعک وارد استان چهارمحال و بختیاری شد، همچنین ۱۶ هزار دفترچه توان‌خواهان نشان‌دار شد که می‌توانند با استفاده از آن خدمات رایگان دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تمامی شهرستان‌های استان از دستگاه بینایی‌سنجی برخوردار هستند، اذعان داشت: سنجش بینایی کمک می‌کند که کودکان با تنبلی چشم به موقع شناسایی شوند و از نابینا شدن در بزرگسالی پیشگیری می‌شود.

وی گفت: امسال آزمون استخدامی معلولان برگزار شد که سهمیه استان چهارمحال و بختیاری ۶۳ نفر است و این افراد در صورت قبولی به‌کارگیری خواهند شد.

سلیمانی بیشترین موارد آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری را همسر آزاری، کودک‌آزاری و سالمند آزاری دانست و خاطرنشان کرد: فرار دختران در این استان کمتر از سایر نقاط کشور است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ