دولت نباید بخش خصوصی را رقیب خود بداند

اقتصاد ایران: بندرعباس- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه بسیاری از تأکیدات مقام معظم رهبری مربوط به تقویت تولید در بخش خصوصی است، گفت: دولت بخش خصوصی را نباید رقیب خود بداند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در حاشیه بازدید از آب‌شیرین کن خلیج‌فارس، آب را یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی استان هرمزگان دانست و اظهار کرد: برای حل مشکل آب استان هرمزگان نیازمند نگاه ملی هستیم چرا که هرمزگان به دو دریای خلیج‌فارس و دریای عمان راه دارد و این ظرفیت خوبی برای تأمین بخش عمده آب مورد نیاز از طریق دریاها ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: هنوز مناطقی در استان هرمزگان وجود دارد که ۲۰ روز یک‌بار با تانکر آبرسانی می‌شوند و مردم با چالش جدی تأمین آب روبرو هستند که انتظار می‌رود صنایع و شرکت‌های مستقر در هرمزگان باید به این زمینه ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: من یکی از حامیان بخش خصوصی در جلسات عمومی و خصوصی هستیم و همواره به دولت توصیه می‌کنم که بخش خصوصی را رقیب خود ندانند چرا که هیچ ایرادی ندارد بخش خصوصی در زمینه‌های آب، برق و پتروشیمی فعالیت کند و دولت در این زمینه‌ها از فعالیت دور شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که بخش خصوصی در قانون پذیرفته شده است، تشریح کرد: بخش اعظمی از تأکیدات مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) مربوط به تقویت تولید در بخش خصوصی است؛ بسیاری از چالش‌های پیش آمده در حوزه‌های مختلف به واسطه بی‌توجهی به بخش خصوصی است و اگر تلاش کنیم بخش خصوصی تقویت شود بسیاری از مشکلات حاکم بر کشور حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی که در مسیر خطوط انتقال آب از استان هرمزگان هستند باید از نعمت آب بهره‌مند شوند و دولت دیگر نباید یک سرمایه گذاری مستقلی برای تأمین آب این روستاها انجام دهد؛ قیمت این آب نیز نباید با قیمت تمام شده محاسبه شود؛ چرا که اغلب این روستاها محروم هستند و توانایی پرداخت آب با هزینه بالا را ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: شرکت سازه سازان که سرمایه‌گذار آب‌شیرین‌کن خلیج‌فارس است؛ باید به ایفای مسؤولیت اجتماعی در استان هرمزگان توجه ویژه‌ای کنند که فعالیت در زمینه تأمین آب روستاهای پر چالش بر سایر زمینه‌ها ارجحیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: آب‌شیرین‌کن خلیج فارس تقویت تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهد تا رفته رفته بخش اعظمی از تجهیزات و تکنولوژی‌ها از طریق داخل کشور تأمین شود.

وی تشریح کرد: انتظاری که از مجموعه سازه‌سازان داریم این است که در بحث تأمین نیروی انسانی به نیروهای استان هرمزگان توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چراکه هرمزگان در حوزه تأمین اشتغال وضعیت مناسبی را تجربه نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: ورود صنایع به عرصه‌های آموزشی جهت ارتقا سطح مهارتی دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف بسیار ارزشمند است که این مهم را در سطح استان هرمزگان را پیگیری خواهم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ