اجرای طرح تخصیص سهمیه نفت‌گاز بر اساس اطلاعات الکترونیکی از مرداد

اقتصاد ایران: طرح تخصیص سهمیه نفت‌گاز برای ناوگان حمل برون شهری بر اساس اطلاعات الکترونیکی اسناد حمل از اوایل مردادماه در کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از رویکردهای عملی و اجرایی وزارت نفت در دولت سیزدهم در راستای اجرای عدالت اجتماعی، اختصاص سهمیه سوخت یارانه‌ای به رانندگان زحمتکش ناوگان حمل و نقل برون شهری بر اساس اطلاعات الکترونیکی اسناد حمل در مسیر واقعی حمل و به منظور جلوگیری از مهاجرت کارت‌های هوشمند سوخت و انحراف عرضه خارج از شبکه توزیع است؛ زیرا شکاف قیمتی زیاد بین داخل و کشورهای همجوار زمینه انحراف سوخت و قاچاق نفت‌گاز را به این کشورها فراهم کرده است.

در این شرایط کامیون داران زحمتکش برون شهری برای دریافت سوخت مورد نیاز خود در جاده‌های مواصلاتی کشور با مشکلاتی روبرو شده بودند که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جهت تأمین و توزیع مستمر سوخت به ویژه نفت‌گاز بررسی‌های کارشناسی لازم را به عمل آورده است.

یکی از راهکارهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در راستای اجرای سیاست‌های غیرقیمتی و توزیع عادلانه سوخت در دولت سیزدهم برای کنترل و جلوگیری انحراف سوخت، تخصیص سهمیه سوخت نفت‌گاز کامیون‌داران فقط در مسیر حمل بار و مسافر است.

بر این اساس اطلاعات الکترونیکی بارنامه و در صورت وضعیت حمل، سامانه مورد اشاره امکان سوخت‌گیری فقط در جایگاه‌های عرضه سوخت قرار دارند فراهم می‌کند. به عنوان مثال اگر مسیر کامیون و یا وسیله نقلیه سنگین از مبدا شهر بندرعباس به مقصد شهر تهران باشد، امکان سوخت‌گیری صرفاً در جایگاه‌های عرضه سوخت این مسیر وجود داشته و تحویل سوخت در سایر جایگاه‌های خارج از این مسیر امکان پذیر نخواهد بود.

این طرح تحت عنوان تخصیص سوخت در مسیر حرکت بر اساس اطلاعات الکترونیکی اسناد حمل به تدریج از اوایل مرداد ماه سال جاری در یک گروه ناوگان در سطح کشور اجرایی و سپس به سایر گروه‌ها تعمیم خواهد یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ