نشست توجیهی رزمایش مشترک دریایی ۲۰۲۴ خزر برگزار شد

اقتصاد ایران: نشست توجیهی رزمایش امداد، نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ خزر با حضور فرماندهان یگان‌های شناور و پروازی نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران، فرماندهی انتظامی کل کشور و نیروی دریایی فدراتیو روسیه و با نظارت نمایندگانی از کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، نشست توجیهی رزمایش امداد، نجات و امنیت دریایی 2024 خزر با حضور فرماندهان یگان‌های شناور و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی کل کشور و نیروی دریایی فدراتیو روسیه و با نظارت نمایندگانی از کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شد.

 

در این نشست مراحل اجرای رزمایش با جزئیات کامل مورد بررسی قرارگرفته و نکات عملیاتی و تاکتیکی بین فرماندهان تبادل و نقطه نظرات تخصصی جهت هماهنگی بیشتر لحاظ شد.

دریادار مصطفی تاج الدینی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این نشست توجیهی، اظهار کرد: معتقدیم دریا عامل پیوند ملت‌ها است و تاکید داریم که دریای خزر دریای صلح و دوستی است.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی دریای خزر، بیان کرد: دریای خزر نقش مهمی در تجارت و حمل و نقل دریایی در سطح منطقه و به ویژه برای کشورهای حاشیه آن دارد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، ارتقاء ایمنی کشتیرانی در دریای خزر را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رزمایش مرکب اعلام کرد و افزود: برقراری ایمنی شناورها و تامین امنیت خطوط کشتیرانی در این منطقه، ضامن حفظ منافع اقتصادی در صحنه جهانی است که همکاری و همگرایی نیروهای دریایی کشورهای حاشیه دریای خزر را می‌طلبد.

وی، تمرین تبادل اطلاعات و گسترش شبکه فرماندهی و کنترل مشترک در دریا و همچنین تمرین نجات کشتی سانحه دیده را از مهم‌ترین عملیات‌های پیش‌بینی شده در این رزمایش اعلام کرد و افزود: ناوگان شمال مأموریت دارد با به‌کارگیری سازمان رزم مورد نظر و به‌منظور هم‌افزایی با کشورهای همسایه حاشیه دریای خزر در جهت تحقق اهداف مشترک، یک رزمایش دریایی مرکب یک‌سویه کنترل‌شده را در محدوده زمانی مشخص به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) انزلی در دریای خزر برگزار کند.

تاج الدینی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این گونه رزمایش‌ها به ارتقاء سطح همکاری بین نیروهای دریایی کشورهای حاشیه خزر منجر خواهد شد که می‌تواند بستری برای توسعه تعامل در زمینه‌های دیگر از جمله موضوعات اقتصادی، تجاری و انرژی میان این کشورها شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ