گروه‌های نمایشی یزد تقویت و حمایت می‌شوند

اقتصاد ایران: یزد- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از حمایت از تولیدات نمایشی استان با هدف تقویت و حمایت از گروه‌های نمایشی فعال، کشف استعدادهای نسل جدید و استمرار اجراهای عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان عابدی با اشاره به حمایت از آثار نمایشی با همراهی انجمن هنرهای نمایشی استان یزد، هدف از این کار را استمرار اجراهای عمومی نمایشی در گستره جغرافیایی کلیه شهرستان‌های استان در بخش‌های نمایش خیابانی و نمایش صحنه‌ای، از طرح تا تولید و اجرای عموم عنوان کرد.

وی افزود: ارزش‌های دفاع مقدس، شهدای غریب، فلسطین و غزه، مفاخر و مشاهیر یزد شامل شهید آیت الله صدوقی، حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی، فرخی یزدی شاعر آزادی‌خواه کشته شده به دست رضاخان، مهدی آذر یزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان، شهید سیدرضا میرحسینی چاهوکی نخبه موشکی، شیخ محمدتقی بافقی روحانی شجاع مدافع حجاب از موضوع‌های مورد حمایت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اضافه کرد: شهدای مدافعان وطن و شهدای یزدی واقعه تروریستی راسک، تقبیح سقط جنین، فرهنگ کارآفرینی و روحیه آبادگری مردمان یزد از دیگر موضوع‌های مورد حمایت در قالب تولیدات نمایشی در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی طبق سرفصل‌های طرح قرارگاه شهید آوینی استان یزد است.

وی حمایت از آثار در بخش خیابانی را تا سقف ۲۰ میلیون تومان به هر گروه بابت تولید اثر و برای چهار گروه نمایشی و در بخش صحنه‌ای از تولید و اجرای عمومی اثر تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای چهار اثر نمایشی اعلام کرد.

عابدی با اشاره به مدارک لازم و نحوه ثبت‌نام گفت: هنرمندان برای ثبت‌نام و برخورداری از این حمایت می‌توانند با تکمیل فرم تقاضا، ارائه متن در بخش خیابانی، ارائه متن نمایشنامه در بخش صحنه‌ای به همراه ارائه مجوز کتبی نویسنده و ارسال به آدرس یزد، بلوار دانشجو، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، معاونت هنری اقدام کنند.

وی افزود: آخرین مهلت دریافت طرح‌ها و نمایشنامه‌ها در هر دو بخش این فراخوان تا ۶ شهریورماه ۱۴۰۳ تعیین شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ