عربستان از حمله اسرائیل به یمن ابراز نگرانی کرد

اقتصاد ایران: وزارت خارجه عربستان سعودی از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن ابراز نگرانی کرده و خواستار خویشتن‌داری طرفین شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن واکنش نشان داد و اعلام کرد که ریاض با نگرانی شدید تحولات مربوط به تشدید تنش نظامی در یمن را پس از حملات اسرائیل به الحدیده دنبال می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است: از طرفین می‌خواهیم خویشتن‌دار باشند و منطقه و مردم آن را از خطرات جنگ دور نگه دارند.

در این بیانیه به تلاش‌های عربستان سعودی برای پایان جنگ در غزه و حمایت از تلاش‌های صلح در یمن تاکید شده است.

در پی ادعای رسانه‌های عبری زبان مبنی بر هماهنگی رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی قبل از حمله به بندر الحدیده یمن، وزارت دفاع عربستان  با صدور بیانیه‌ای، بر رد مشارکت این کشور در تجاوز رژیم اشغالگر به یمن تاکید و اعلام کرد که عربستان هیچ ارتباطی با این حمله ندارد.

«ترکی المالکی»، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی در این زمینه تاکید کرد: عربستان در حمله اسرائیل به شهر الحدیده یمن هیچ مشارکتی نداشته است. عربستان سعودی همچنین هرگز اجازه نقض حریم هوایی خود توسط هیچ طرفی را نمی‌دهد.

سخنگوی سابق ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی به یمن در ادامه افزود: عربستان هیچ ارتباطی و مشارکتی در هدف قرار دادن الحدیده ندارد.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده بودند که اسرائیل قبل از انجام حمله به بندر الحدیده یمن، به عربستان سعودی اطلاع داده است

شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تهاجم هوایی به استان الحدیده انجام داده و نیروگاه برق و مخازن سوخت را هدف قرار دادند که بنا به اظهارات سخنگوی نیروهای مسلح یمن همگی اهداف غیرنظامی بودند.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که در این تجاوز رژیم صهیونیستی،6 نفر شهید و 83 نفر دیگر زخمی شده است که بیشتر آن‌ها دچار سوختگی شدید شده‌اند. 3 نفر هم در این تجاوز مفقود شده‌اند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه شنبه در واکنش به این حمله اعلام کرد: دشمن اسرائیلی تهاجم وحشیانه‌ای به استان الحدیده انجام داد و نیروگاه برق و مخازن سوخت را هدف قرار داد که همگی اهداف غیرنظامی هستند.

او گفت: نیروهای مسلح یمن به این تجاوز آشکار پاسخ خواهند داد و با استعانت از خداوند متعال در ضربه زدن به اهداف حیاتی دشمن اسرائیلی دریغ نخواهند کرد. ارتش یمن ساعتی پیش اعلام کرد که در واکنش به این جنایت صهیونیست‌ها، بندر ایلات اشغالی و یک کشتی آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ