توزیع ۷ میلیارد ریال از درآمد موقوفات بین خانواده‌های کم‌برخوردار

اقتصاد ایران: زنجان-رییس اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده گفت: ۷۰۰بسته غذایی به ارزش هفت میلیارد ریال از محل درآمدهای موقوفه قیدار نبی (ع) میان خانواده‌های کم‌برخوردار این شهرستان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ذوالقدری اظهار کرد: موقوفه قیدار نبی به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین موقوفه استان زنجان دارای نیات مختلف تأمین هزینه‌های بقعه حضرت قیدار نبی (ع)، کمک به محصلان علوم دینی و کمک به نیازمندان است. نهاد وقف به‌عنوان متصدی امور اراضی و املاک وقفی وظیفه دارد موقوفات را به درآمد پایدار و کافی برساند و از محل این درآمدها نیات مد نظر واقف را که در وقف‌نامه درج شده است، به مرحله اجرا برساند.

وی ادامه داد: اساساً مهمترین هدف واقفان از انجام وقف، علاوه بر کسب رضایت خدا، اجرای نیت‌های نیک خود از این طریق در طول زمان و سال‌های آینده است و واقفان دوست دارند چه در زمان حیات و چه پس از آن، نتیجه و ثمره کار خیر خود را ببینند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه تلاش شده است با انجام فعالیت‌های متعدد، وضعیت موقوفات بهبود یابد، گفت: افزایش بهره‌وری یکی از تاکیدها است تا از طریق اجرای شایسته نیات واقفان باعث گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری ماندگار در جامعه شویم.

وی بیان کرد: امسال ۷۰۰ بسته غذایی شامل برنج، روغن، رب، ماکارونی قند و چای به ارزش ۱۰ میلیون ریال و ارزش مجموع هفت میلیارد ریال از محل درآمد موقوفه قیدار نبی (ع) و موقوفات شاخص دیگر مثل موقوفات زنده‌یادان امیر نظام قره‌گزلو و سلیمان بیک خریده شد و امروز برای تحویل به مؤسسات و نهادهای خیریه آماده شده است.

در شهرستان خدابنده ۴۲۱ مسجد و حسینیه، ۶۲ امامزاده و بقعه متبرکه و ۱۰۹ موقوفه وجود دارد. در سال ۱۴۰۲ عایدات موقوفات این شهرستان به‌علت به‌روزرسانی قراردادها و ایجاد درآمدهای جدید ۲.۵ برابر نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ