وجود ۳۷ محله دارای بافت فرسوده در لرستان

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - استاندار لرستان با اشاره به وجود ۳۷ محله دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در این استان، از عملکرد ستاد بازآفرینی شهری در لرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت ظهر امروز یکشنبه در جلسه قرارگاه پهنه‌ای لرستان، اظهار داشت: ۳۷ محله با بافت ناکارآمد شهری در استان وجود دارد که ستاد بازآفرینی باید این محلات را از وضعیت نابسامان خارج کند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم اقداماتی که در مناطق حاشیه‌ای صورت‌گرفته اما نیاز به‌سرعت عمل بیشتری است چرا که سه سال از سیاست‌گذاری برای شتاب‌دهی به احیای بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری گذشته و فعالیت عمده‌ای در این راستا صورت نگرفته است.

در بازآفرینی شهری، لرستان ضعیف عمل شده است

استاندار لرستان، افزود: در اماکن حاشیه‌ای اشتغال وجود ندارد، آلودگی‌ها زیاد است و فضاهای سبز، ورزشی، فرهنگی و مبلمان شهری وضعیت مناسبی ندارند و در بازدیدهایی که از برخی مناطق شهر همچون «فلک الدین» و «اسدآبادی» صورت گرفت حاکی از بازآفرینی شهری ضعیف بود.

شفقت با بیان اینکه محور اصلی کار بازآفرینی شهری اداره راه و شهرسازی است، عنوان کرد: مابقی دستگاه‌ها نیز باید کمک‌کننده و تسهیل گر باشند.

وی ادامه داد: باید بافت‌های ناصواب برخی مناطق شهر را از حالت نامطلوب خارج کنیم چرا که شرایط مناسب شهرنشینی و زیست مناسبی بر این مناطق حاکم نیست و به مباحث فرهنگی آنها کمتر توجه شده و غالب افراد از روستاها به این مناطق حاشیه‌ای مهاجرت کرده‌اند.

استاندار لرستان، اظهار کرد: در ابتدای ورود به استان از این ستاد درخواست کردیم که برای بررسی مشکلات به استان بیایند که متأسفانه تا کنون محقق نشده است.

مهلت ۱۵ روزه برای تشکیل ستاد بازآفرینی شهری

شفقت با تأکید بر این که بنیاد مسکن باید بتواند روستاها را آبادتر کند تا اهالی آنها مجدداً به روستاها مهاجرت کنند، عنوان کرد: باید با مشارکت مردم کارها را پیش برد و از ابتکارات و خلاقیت‌های آنها در این زمینه بهره‌مند شد ضمن این که استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی و سازمان‌های مردم‌نهاد ضروری است تا محیط‌زیست بهتری برای مردم این مناطق ایجاد کرد.

وی افزود: فرمانداران به‌عنوان مسئول برای برون‌رفت از این وضعیت باید به‌صورت مستمر تشکیل جلسه داده و ابتکارات هر شهرستان را به‌منظور بهره‌مندی سایر شهرستان‌ها در جلسات قرارگاه مطرح کنند تا توسعه هرچه سریع‌تر در این مناطق با خلاقیت‌های منطقه‌ای اتفاق بیفتد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی همه شخصیت‌ها، ائمه جمعه، خیرین و مردم باید نقش‌آفرینی داشته باشند، عنوان کرد: این نگاه که دولت باید همه مسائل را حل کند پذیرفتنی نیست و باید تمامی لایه‌های اجتماع درگیر این مسئله شوند و روح کارآفرینی را در جامعه تزریق کنیم.

شفقت با اشاره به لزوم تشکیل دو جلسه کمیسیون ماده پنج و زیربنایی و همچنین ستاد بازآفرینی شهری ظرف ۱۵ روز آینده، بیان کرد: همه مسائل مرتبط در این زمینه باید به معاونت عمرانی و راه و شهرسازی ارسال و بررسی شود تا بتوانیم تصمیم‌گیری عمومی کرده و شهر به شهر تعیین تکلیف کنیم.

وی با اشاره به برخی ناهماهنگی دستگاه‌های مختلف در این زمینه، گفت: اگر مسئولان و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی خود را موظف به توسعه می‌دانند باید با هم هماهنگ باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ