بیان تفاوت ها و نشانه های غمگینی و افسردگی

اقتصاد ایران: کرمان- مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در طول هفته ممکن است هرکدام از ما تجربه غمگینی را داشته باشیم اما این تجربه به مثابه افسردگی نیست.

علی بهرام نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هیجان رنگ زندگی است و زمانی که از روزمره ما حذف شود، تقریباً انسان شبیه به یک شیء و بی روح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هیجانات ما شبیه نوارقلب هستند، افزود: نوار قلب در طول روز نوسانات داشته و امواج آن با تپش‌های قلب بالا و پایین و دچار فراز و فرود می‌شود.

بهرام نژاد بیان کرد: همانند نوار قلب، اگر فردی در طول روز نوسانات هیجانی نداشته باشد می‌توان گفت نشانه‌هایی از نابهنجاری در آن وجود دارد.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: چراکه در طول روز با ناکامی‌ها و شرایط خاص هیجانی روبرو می‌شویم و در چنین حالت‌هایی، روان سالم می‌تواند واکنش طبیعی نشان دهد.

وی سپس در رابطه با تفاوت غمگینی و افسردگی، گفت: در طول هفته ممکن است هرکدام از ما تجربه غمگینی را داشته باشیم اما این تجربه به مثابه افسردگی نیست.

بهرام نژاد تصریح کرد: وقتی افسردگی مطرح شود، چند معیار از جمله شدت، مدت و فراوانی علائم مد نظر قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه یکسری علائم به مدت دو هفته در فردی وجود داشته باشد و منجر به اختلاف و افت کارکرد شود، افسردگی نامیده می‌شود.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: علامتی مانند خلق غمگین که حالت غم زیاد، گریه و به اصطلاح مود بسیار پایین را به همراه دارد، از نشانه‌های افسردگی است.

بهرام نژاد تاکید کرد: همچنین لذت نبردن از فعالیت‌هایی که در گذشته با اشتیاق و لذت انجام می‌شد، مانند فعالیت‌های اجتماعی، شغلی، تفریحی و.... از دیگر نشانه‌های افسردگی به شمار می‌رود.

این روانشناس بالینی افزود: علاوه بر این علائم، در زمینه جسمی نیز خستگی و کوفتگی نامتناسب با کار، اشکال در خواب، تمرکز و اختلال در توجه از علائم افسردگی هستند.

بهرام نژاد گفت: حتی اشکال در میل جنسی و اختلال در عملکرد جنسی نیز جز علائم جسمی افسردگی محسوب می‌شود.

وی افزود: احساس گناه و عذاب وجدان که متناسب برای شرایط کاری نبوده و به مدت دو هفته در فرد پایدار باشد، از دیگر نشانه‌های وجود یک اختلال افسردگی خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ