صدرالحسینی: شکست اسرائیل در درگیری با ملت یمن قطعی است

اقتصاد ایران: کارشناس تحولات غرب آسیا معتقد است حمله پهپادی ارتش یمن به تل آویو عملیاتی بود که رژیم صهیونستی با پاسخ دهی به آن خود را وارد معرکه‌ای کرد که شکست قابل توجهی را در این حوزه حتما متحمل خواهد شد.

- اخبار بین الملل -

«سید رضا صدرالحسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسینم با اشاره به حمله اخیر پهپادی ارتش یمن به پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: با انجام این عملیات تغییر موازنه قدرت به نفع مقاومت رقم خورد و توانمندی، روحیه و اعتماد به نفس مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی افزایش یافت ضمن اینکه عملیات مزبور توانست قدرت بازدارندگی مقاومت را به نمایش بگذارد و انجام عملیات رژیم صهیونیستی علیه لبنان را به تاخیر بیاندازد.

این کارشناس تحولات غرب آسیا با بیان اینکه حمله پهپادی یمن به تل آویو در فاصله کمتر از 100 متری سفارتخانه آمریکا انجام شد،  اظهار داشت: این عملیات یک تهدید جدی علیه حامی اصلی رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه محسوب می‌شود.

وی درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده و  واکنش تلافی جویانه ارتش یمن به این تجاوز گفت: به نظر می‌رسد اقدام رژیم صهیونیستی که با جنگنده‌های اف 35 اهدایی آمریکا انجام شد، فصل جدیدی را در منطقه غرب آسیا و دریای سرخ رقم خواهد زد و رژیم صهیونستی به شدت تحت فشار قرار خواهد داد چرا که ارتش یمن با قاطعیت اعلام کرده‌ است پاسخ تجاوز رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده را به زودی خواهد داد.

 وی با اشاره به اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی و تظاهرات شهرک نشینان این رژیم علیه دولت نتانیاهو گفت: اکنون این رژیم بر سر یک دو راهی قرار گرفته‌ است. به این معنا که همزمان با اختلافات داخلی که همراه افزایش تنفر افکار عمومی جهان از کشتار در غزه است، آیا به جنگ غزه ادامه بدهد یا یک نبرد فرا سرزمینی علیه ارتش یمن را شروع کند؟

این تحلیلگر تحولات غرب آسیا با بیان اینکه ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با مردم بی سلاح غزه بر همگان روشن شده‌است، اظهار داشت: این رژیم با حمله به بندر الحدیده یمن خود را در گردابی از ناتوانی نیروهای مسلح و عدم توانمندی اداره جامعه خود توسط مقامات سیاسی انداخت. در مجموع می‌توان گفت تحولاتی که طی روزهای اخیر شاهد آن بودیم به زیان رژیم صهیونیستی و به نفع محور مقاومت است و عملیات ارتش یمن عملیاتی بود که رژیم صهیونستی با پاسخ دهی به آن خود را وارد معرکه‌ای کرد که شکست قابل توجهی را در این حوزه حتما متحمل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا این به معنای گسترش حوزه درگیری در منطقه است؟ و اگر درگیری گسترش پیدا کند شاهد ورود بازیگرانی همچون آمریکا خواهیم بود و محور برگه‌های جدیدی روی خواهد کرد؟» گفت: واقعیت این است که آمریکا و انگلیس از ماه‌های گذشته وارد نبرد علیه ملت یمن شده‌اند لذا با توجه به اینکه ارتش این دو کشور در مقابله با عزم و اراده مردم و ارتش یمن با بن بست روبرو شده‌‎‌اند قطعا حضور رژیم صهیونیستی در مقابله با ملت یمن با شکست روبرو خواهد شد.

صدرالحسینی در پایان گفت: هماهنگی میادین جبهه‌های مقاومت در ماه‌های اخیر نشان دهنده آمادگی این محور برای حمایت فراگیر از مقاومت فلسطین و مردم آن است و در مقابل گسست ارتش اسرائیل نشان از افول توانمندی نظامی این ارتش با وجود کمک‌های سخاوتمندان غرب به ویژه آمریکا دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ