۷۲ هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های استان فارس مشغول به تحصیل هستند

اقتصاد ایران: شیراز-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: ۷۲ هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های استان فارس مشغول به تحصیل هستند.

علیرضا شجاعی‌پور در گفتگو با مهر اظهار داشت: در این مرحله از ثبت‌نام، دانش‌آموزان براساس اولویت‌های الف فرم هدایت تحصیلی خود ثبت‌نام می‌کنند و از ۶ تا ۲۵ مرداد نیز می‌توانند براساس اولویت‌های ب فرم هدایت تحصیلی به عنوان اولویت دوم با توجه به ظرفیت مدارس پذیرش شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۲ هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های استان فارس مشغول به تحصیل هستند، بیان داشت: تقویت رشته‌های ریاضی و معارف اسلامی و همچنین شاخه فنی از اهداف اصلی این معاونت به شمار می‌رود.

شجاعی‌پور با بیان اینکه فراهم کردن بسترهای متنوع آموزشی برای هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های تحصیلی متناسب با استعداد و علاقه آنها از جمله اقدامات این معاونت است، افزود: ضروری است خانواده‌ها برای موفقیت فرزندان خود در ادامه سال تحصیلی از مشاوران تحصیلی مدارس کمک بگیرند تا بتوانند رشته‌های مورد نظر را هوشمندانه برای فرزندان خود انتخاب کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه ۵۸ درصد از دانش‌آموزان در پایه دوم متوسطه باید به شاخه فنی و حرفه‌ای هدایت شوند، ابراز امیدواری کرد: با توسعه رشته‌های مهارتی شاهد افزایش کارآفرینی در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات ثبت‌نام در نواحی یک و دو شیراز بر پایه چانه‌زنی از سوی اولیا دیده می‌شود، گفت: این مشکلات بیشتر در بین اولیای دانش‌آموزان دختر دیده می‌شود.

شجاعی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کسب رتبه‌های تک رقمی کنکور توسط دانش‌آموزان استان اشاره کرد و گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش داریم در کنکور پیش رو شاهد افزایش تعداد دانش‌آموزان با رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی باشیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در کنکور سال گذشته تنها یک نفر در فارس توانست رتبه تک رقمی کسب کند و مابقی رتبه‌های یک تا ۱۰ کنکور را به خود اختصاص دادند، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد افزایش تعداد دانش‌آموزان با رتبه‌های برتر در کنکور سراسری باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ