افتتاح ۸۰ مسکن مددجویی/ اختلافات خانوادگی بیشتر موضوع است

اقتصاد ایران: ساری - مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: همزمان با هفته بهزیستی ۸۰ مسکن مددجویی در استان بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر مستمری پشت نوبت برای دریافت خدمات در استان نداریم.

وی با عنوان اینکه در سه سال فعالیت دولت بیش از ۳۷ هزار خانواده جدید تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند، ادامه داد: حدود ۱۸ هزار نفر در مراکز شبانه روزی و یا نگهداری خانگی خدمات دریافت می‌کنند.

وی شمار خانواده‌های دارای معلولیت و تحت پوشش را ۵۶ هزار و ۸۰۰ نفر بیان کرد و گفت: جمع افراد تحت پوشش به اضافه دارای چند معلول ۶۱ هزار و ۷۰ نفر هستند که ۶۳ درصد را مردان و ۳۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۲۷ نفر در مراکز شبانه روزی مقیم هستند، گفت: ۱۸۶ فرزند نیست با حکم قضائی در مراکز تحت پوشش نگهداری می‌شوند.

بریمانی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰ فرد معلول جدید و زنان سرپرست خانوار با اجرای طرح اردوهای جهادی خدمات رسانی شناسایی شدند، گفت: بیش از ۱۰ هزار ویزیت در منزل برای خدمات رسانی صورت گرفته است.

بریمانی با بیان اینکه ۱۱۱ مرکز مثبت زندگی در استان فعال است، گفت: ۹۸۳ قلم تجهیزات کمک توانبخشی نیز بین مددجویان توزیع شده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی دیدار با ائمه جمعه و خانواده‌های شهدا، برپایی نمایشگاه عکس از خدمات بهزیستی، بر پایی میز خدمت در تمامی شهرستان‌ها، از جمله طرح‌ها برنامه‌ها است.

وی گفت: ۸۰ مسکن مددجویی و ۵۶ طرح اشتغال زایی همزمان با هفته بهزیستی در استان افتتاح می‌شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شده است، گفت: در سال جاری نیست بیش از ۱۸ هزار تماس با این مرکز گرفته شد که ۱۱۰۰۰ مورد نیازمند دریافت خدمات بوده است.

وی موضوع بیشترین تماس‌ها را اختلافات خانوادگی بیان کرد و گفت: کودک آزاری، کودک کار و خیابان، اقدام به خودکشی از دیگر موضوعات بوده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان مازندران دومین استان سالمند کشور است، گفت: در صورتی که روال به همین شرایط ادامه یابد تا چند سال دیگر فقط باید به سالمندان خدمات دهیم.

بریمانی با اظهار اینکه بیشترین دلایل عدم تمایل به فرزندی را باید در مسائل فرهنگی جستجو کرد، گفت: باید وضعیت شهرها و معابر به گونه‌ای باشد که همه اقشار از جمله سالمندان معلولان و غیره بتوانند از آن استفاده کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ