حفظ قرآن کریم برکت را به زندگی وارد می‌کند

اقتصاد ایران: سنندج_نوجوان کردستانی حافظ قرآن کریم که ۲ سالی است به دور از خانواده و در مرکز دارالتحفیظ سنندج به صورت شبانه روز مشغول حفظ قرآن کریم است، گفت: حفظ قرآن کریم برکت را به زندگی وارد می کند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: چند سالی است شهر سنندج با راه‌اندازی مرکز دارالتحفیظ در شهرک پردیس سنندج مامن و محلی برای نوجوانان و کودکان علاقمند به حفظ قرآن کریم شده است.

نوجوانانی که از روستاهای استان به این مرکز نقل مکان کرده‌اند تا در کنار ادامه تحصیل نور قرآن را در زندگی‌شان منور سازند.

عشق و علاقه به حفظ کلام الهی زمینه حضور ۳۰ نوجوان علاقمند به حفظ قرآن کریم را از روستاها و شهرهای استان به این مرکز کشانده است، مرکزی که به همت فعالان قرآنی و خیرین از سال ۹۸ در مسجد پردیس سنندج راه‌اندازی شد.

قرآن آموزان این دارالتحفیظ را جمعی از دانش‌آموزان ششم ابتدایی تا پایه دهم متوسطه دوم تشکیل می‌دهد که در کنار تحصیل شبانه‌روز در این مرکز افتخار حفظ کلام‌الهی را یافته‌اند.

حفظ قرآن کریم برکت را به زندگی وارد می‌کند

سبحان علی‌ویسی با ۱۹ سال سن توانسته ۱۸ جز از قرآن کریم را حفظ کند و از شاگردان دارالتحفیظ شهرک پردیس شهر سنندج است که با وی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه خواننده آن هستید؛

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اهل تازه‌آباد بخش حسین‌آباد سنندج است و در یک خانواده ۵ نفره متولد شده است، یک برادر دوقلو و یک برادر کوچک‌تر هم دارم که برادر کوچک من هم در همین دارالتحفیظ مشغول حفظ قرآن است و اکنون ۲ جز از قرآن کریم را حفظ کرده است.

رفت و آمد به مسجد از کودکی انگیزه حفظ قرآن را در من ایجاد کرد

حافظ نوجوان قرآن کریم اذعان کرد: از کودکی به مسجد و مراسم‌های قرآنی می‌رفتم و با شرکت و رفت و آمد در مسجد به مسیر قرآنی ترغیب شدم و حس خواندن و همگام شدن با قرآن در من زنده شد.

علی ویسی گفت: با آمدن یکی از دوستانم به دارالتحفیظ شهر سنندج من هم مجاب شدم و به دلیل علاقه‌ای که به حفظ قرآن داشتم من هم راهی این مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم شدم.

وی ادامه داد: خانواده هم وقتی از تصمیم من اطلاع پیدا کردند علاوه بر تشویق، من را برای رسیدن به موفقیت همراهی کردند.

در فصول کار کشاورزی برای کمک به خانواده‌ام راهی روستا می‌شوم

حافظ نوجوان قرآن کریم تصریح کرد: به مدت ۲ سال و چند ماه است به این مرکز تخصصی آمده‌ام و در فصول کار کشاورزی برای کمک به خانواده‌ام به محل زندگی‌ام بازمی‌گردم.

علی‌ویسی یادآور شد: من هم مثل همه مؤمنان حافظ قرآن بودن را دوست داشتم اما بعد از آمدن به اینجا روزبه‌روز بیشتر مصمم شدم که در این راه و این مسیر گام بردارم.

وی خاطرنشان کرد: هدف من ادامه این راه و تلاش برای اتمام این رسالت و وظیفه ارزشمند است که با تمام توان در این مسیر گام برمی‌دارم.

ترویج قرآن اولویت حافظان قرآن باشد

حافظ نوجوان قرآن کریم با بیان اینکه هر حافظ قرآنی باید مروج این کلام الهی باشد، افزود: بعد از اتمام حفظ قرآن هم دوست دارم در حجره علوم دینی ادامه تحصیل بدهم و بتوانم ترویج‌گر و آموزش دهنده این دانش گرانبهایی که در سینه‌ام است، بوده و در نشر آن تلاش کنم.

علی ویسی عنوان کرد: خواندن قرآن یک برکت است و وقتی معنی آیاتی که خواندی را هم بخوانی به نکات ناب و ارزشمندی خواهی رسید که نحوه برخورد صحیح با دیگران را آموزش می‌دهد و در ضمیر و درون فرد تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: راهی که انتخاب کردم را دوست دارم و مشتاقانه بر ادامه راه مُصر هستم که امیدوارم خداوند توفیق اتمام این راه را هم نصیبم کند.

حفظ قرآن کریم برکت را به زندگی وارد می‌کند

حافظ نوجوان قرآن کریم عنوان کرد: من بدون هیچ چشم داشت و هیچ ذهنیتی پا در این راه نهادم و ایمان دارم که اگر برای فرار از هر کاری به سوی قرآن گام برداریم قطعاً به سرانجام نخواهد رسید.

راه و روش درست زندگی کردن در آیات قرآن نهفته است

حافظ سبحان گفت: قرآن از آن جهت برکت است که از ابتدایی‌ترین روش‌های زندگی را به فرد می‌آموزد و راه و روش درست زندگی کردن در آیات قرآن نهفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ریشه‌ای به وقایع اطراف در جامعه نگاه کنیم مشکلاتی که امروز دامن‌گیر بشریت شده نشأت گرفته از دوری گرفتن و کم توجهی نسبت به قرآن است که در نقطه مقابل آن با نزدیکی به قرآن؛ برکت، تحول و موفقیت آفرینی که پیروی از آیات اللهی به دنبال دارد در مسیر ما بی‌مثال خواهد بود.

قرآن کامل‌ترین کتاب در طول هدایت بشر است کتابی با آیاتی روشن و تفاسیری طلایی که مؤمنان را در مسیر هدایت واقعی قرار می‌دهد و آنچنان که آیه ۲۸ سوره رعد می‌فرمایید؛ «هدایت یافتگان آنانند که مومنند، و دل‌هایشان به یاد خداوند آرامش می‌یابد، آگاه باشید دل‌ها فقط به یاد خداوند آرامش می‌گیرد.»

شاید از نظر دیگران حفظ قرآن تنها تکرار آیات باشد اما رازی در این راه نهفته است که قابل بیان نیست و هدایت تنها برای اهل تفکر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ