حمایت وزیر خارجه آلمان از استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا

اقتصاد ایران: وزیر خارجه آلمان از استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا در خاک کشورش در برابر انتقادها دفاع کرده و خواستار تقویت بازدارندگی و ارتقاء تسلیحات در برابر روسیه شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، از سال 2026، ایالات متحده آمریکا می خواهد دوباره سیستم های تسلیحاتی دوربرد را در خاک آلمان مستقر کند که تا روسیه می رسد.

این طرح مخالفان و موافقانی در آلمان پیدا کرده است.

"آنالنا بائربوک"، وزیر امور خارجه آلمان از استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در آلمان در برابر انتقادات دفاع کرده است. این مقام آلمانی از حزب سبز به روزنامه های گروه رسانه ای فونک گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به طور مستمر زرادخانه ای را که با آن آزادی ما در اروپا را تهدید می کند گسترش داده است. ما باید از خود و شرکای بالتیک خود در برابر این امر محافظت کنیم، از جمله از طریق افزایش بازدارندگی و تسلیحات اضافی.

بائربوک تأکید کرد که هر چیز دیگری ، نه تنها غیرمسئولانه، بلکه ساده لوحانه در برابر کرملین خواهد بود.

وزیر امور خارجه آلمان مدعی شد که پوتین سال‌ها پیش معاهدات خلع سلاح و معماری صلح مشترک اروپایی ما را زیر پا گذاشته است. او می خواهد ما را بترساند، ما را تحت فشار قرار دهد و جوامع ما را از هم جدا کند.

اگرچه آلمان خواهان روابط متفاوت با روسیه است، اما به توصیف بائربوک، حقیقت غم انگیز این است: "روسیه پوتین در حال حاضر بزرگترین تهدید امنیتی برای ما و صلح ما در اروپا است." مردم اوکراین هر روز از این صلح دفاع کردند.

در حاشیه نشست سران ناتو در واشنگتن هفته گذشته، اعلام شد که ایالات متحده آمریکا می خواهد از سال 2026 مجدداً سیستم های تسلیحاتی را در آلمان مستقر کند که تا روسیه می رسد. این موشک‌ها شامل موشک‌های کروز تاماهاوک با برد تا 2500 کیلومتر می‌شود که از نظر فنی می‌توانند به سلاح‌های هسته‌ای نیز مجهز شوند. موشک های ضد هوایی SM-6 و سلاح های مافوق صوت جدید توسعه یافته نیز برای این منظور برنامه ریزی شده است.

در بیانیه ای مشترک آمده است که این تسلیحات به طور قابل توجهی برد بیشتری نسبت به سامانه های زمینی فعلی در اروپا خواهند داشت. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در گفتگو با "دویچلندفونک" تاکید کرد که این تسلیحات به صورت چرخشی و موقت در این کشور مستقر خواهند شد.

رولف موتسنیچ، رهبر فراکسیون حزب سوسیال دموکرت در آلمان پیش از این نگرانی های قابل توجهی را در مورد استقرار موشک های جدید آمریکا در آلمان ابراز کرده بود. وی به روزنامه‌های فونک گفت: ما باید با توجه به حمله روسیه به اوکراین، توانایی دفاعی خود را ارتقا دهیم، اما نباید خطرات این استقرار را نادیده بگیریم. این موشک‌ها زمان هشدار بسیار کوتاهی دارند و قابلیت‌های فناوری جدیدی را باز می‌کنند. به گفته وی خطر تشدید ناخواسته نظامی قابل توجه است.

موتزینیچ استدلال کرد که حتی بدون سیستم‌های جدید، ناتو دارای "قابلیت بازدارندگی جامع و مناسب" است. من همچنین نمی‌دانم چرا آلمان به تنهایی باید چنین سیستم‌هایی را نصب کند.

بهر حال دولت فدرال آلمان اخیرا بار دیگر به ایالات متحده آمریکا اجازه داده است که موشک های دوربرد در آلمان مستقر کند. پیش از این اقدام مذاکرات طولانی انجام شد و انتقادات تندی به این اقدام به ویژه از سوی حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" و چپ صورت گرفت. وزارت خارجه و وزارت دفاع آلمان در نامه‌ای به کمیته روابط خارجی "بوندستاگ"، که اشپیگل آن را مشاهده کرده است، این توافق استقرار را توجیه کرده و دلیل اصلی را افزایش تهاجم روسیه نامیده اند.

بر اساس اطلاعات هفته نامه "اشپیگل، واشنگتن و برلین در چند ماه گذشته به صورت کاملا محرمانه در مورد طرح هایی برای استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا در آلمان مذاکره کرده بودند. موشک های کروز ذکر شده می توانند اهدافی را در فاصله 2500 کیلومتری مورد اصابت قرار دهند. با این قابلیت نظامی، ناتو قادر خواهد بود بسیاری از اهداف را در عمق روسیه هدف قرار دهد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان هم نگرانی ها مبنی بر اینکه این استقرار برنامه ریزی شده می تواند منجر به تشدید روابط با روسیه شود را رد کرده است. وی در این باره گفته است: این تسلیحات به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کردند و از همان ابتدا برای جلوگیری از حملات از یک "منطقه امن" طراحی شده بودند. شولتز گفت: آنچه ما همیشه نگران آن هستیم جلوگیری از جنگ است.

در مسکو سخنان روشنی در مورد این استقرار برنامه ریزی شده وجود داشت. به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، "سرگئی ریابکوف"، معاون وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت که امنیت روسیه توسط تسلیحات آمریکایی به خطر افتاده است. این یک حلقه در مسیر تشدید تنش ناتو و ایالات متحده آمریکا به سمت روسیه است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ