رقابت، اطلاعات پویش ملی وزارت بهداشت را خدشه دار کرد

اقتصاد ایران: هسته سلامت مرکز رشد امام صادق، با انتشار نموداری از پویش ملی فشار خون با رصد اخبار پویش از هفته‌های آغازین اجرای پویش، شاهد دمیدن مسئولین در این رقابت بودیم. این رقابت نه تنها به دلایل مختلف از جمله پراکندگی جمعیت در پهنه‌های مشابه و تفاوت وضعیت فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی نقاط مختلف کشور از اساس صحیح نبوده و فایده‌ای مترتب آن نیست؛ بلکه به دلیل احتمال خدشه در کیفیت اطلاعات آسیب‌زا هم هست.

به گزارش سلامت نیوز، هسته سلامت مرکز رشد امام صادق در کانال خود با انتشار این تصویر نوشته است:

رقابت، اطلاعات پویش ملی وزارت بهداشت را خدشه دار کرد

داده‌های غربالگری به عنوان مبنای تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت بیماری‌های غیرواگیر محسوب می‌شوند و از این رو کیفیت داده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. کیفیت داده‌ها در پویش ملّی سلامت تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گرفت؛ از جمله آن‌ها رقابت بین استانی در جهت رسیدن به پوشش حداکثری بود.

با رصد اخبار پویش از هفته‌های آغازین اجرای پویش، شاهد دمیدن مسئولین در این رقابت بودیم. این رقابت نه تنها به دلایل مختلف از جمله پراکندگی جمعیت در پهنه‌های مشابه و تفاوت وضعیت فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی نقاط مختلف کشور از اساس صحیح نبوده و فایده‌ای مترتب آن نیست؛ بلکه به دلیل احتمال خدشه در کیفیت اطلاعات آسیب‌زا هم هست.

ضمن اینکه در کنار محدود بودن بازه زمانی اجرای پویش و فشار کاری بالا و همچنین عدم طراحی سازوکار دقیق احراز هویت، امکان ایجاد بی‌اخلاقی‌هایی در طول فرآیند اجرای پویش بوجود آورده بود.

مطابق آراء خبرگان نیز این رقابت می‌تواند داده‌هایی که قرار است مبنای تصمیم‌گیری واقع شوند را با خطا مواجه کند و پویش ملّی سلامت را از اهداف خود دور نماید، به طوری که نه آگاهی‌ای حاصل شود و نه مراقبت مؤثری ارائه گردد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ