ایران از فردا میزبان ۴۶ کشور جهان در المپیاد جهانی فیزیک

اقتصاد ایران: پنجاه‌و‌چهارمین المپیاد جهانی فیزیک صبح روز دوشنبه اول مردادماه به میزبانی ایران در اصفهان برگزار خواهد شد.

- اخبار اجتماعی -

سید رضا حسینی؛ رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ایران میزبان پنجاه‌و‌چهارمین المپیاد جهانی فیزیک 2024 است و این دومین بار است که بعد از سال 2005 ایران موفق به میزبانی  المپیاد جهانی فیزیک می‌شود.

وی افزود: 46 کشور خارجی شامل 200 دانش‌آموز و 150 همراه از فردا اول مردادماه در المپیاد جهانی فیزیک به میزبانی ایران رقابت خواهند کرد و امروز شاهد ورود تیم‌ها به کشور هستیم که تا این لحظه 25 کشور وارد ایران شده‌اند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: کشورهایی همچون روسیه، کوبا، عربستان، تایوان، رومانی، ترکیه و اغلب کشورهای آسیایی و اروپایی در این المپیاد شرکت کردند البته آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش بسیاری را برای گرفتن میزبانی از ایران انجام دادند که موفق نشدند.

حسینی با اشاره به اینکه افتتاحیه پنجاه‌و‌چهارمین المپیاد جهانی فیزیک ساعت 9 صبح روز دوشنبه اول مرداد در شهر اصفهان است، عنوان کرد: روند برگزاری المپیاد در دو روز و تصحیح آزمون نیز در دو روز انجام می‌شود البته ایران به مدت 9 روز میزبان دانش‌آموزان حاضر در المپیاد جهانی فیزیک است و مراسم اختتامیه نیز 7 مردادماه برگزار خواهد شد.

وی درباره روند طراحی سؤالات المپیاد گفت: طراحان سؤالات ترکیبی از مدال‌آوران المپیاد جهانی فیزیک و اساتید دانشگاه عضو کمیته علمی المپیاد فیزیک ایران هستند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان حاضر در المپیاد جهانی فیزیک گفت: المپیاد به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان سایر کشورها علاوه بر پیشرفت‌های تکنولوژی و صنعتی با فرهنگ ایران هم آشنا شوند و در کنار بازدید از دستاوردهای علمی ایران از آثار فرهنگی و تاریخی ایران هم بازدید داشته باشند.

حسینی ادامه داد: چون المپیاد در حوزه فیزیک است دستاوردهای کشور مرتبط با رشته فیزیک همچون اوپتیک و لیزر و صنایع دفاعی را به دانش‌آموزان سایر کشورها نمایش می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه یک بخش از المپیاد جهانی فیزیک مربوط به آزمون عملی است و دانش‌آموزان باید آزمایش‌هایی را انجام دهند، عنوان کرد: بسیاری کشورها وسایل آزمایشگاهی را از سایر کشورها خریداری می‌کنند اما در این المپیاد دانش‌آموزان از تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران استفاده می‌کنند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان بیان کرد: آشنایی با دانشمندان ایرانی مانند ابن‌سینا، زکریای رازی، خواجه نصیرالدین طوسی و شهیدان محسن فخری‌زاده، مصطفی احمدی‌روشن و داریوش رضایی‌نژاد از سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ