نمایندگان ملت منعکس‌کننده خواسته‌های ملت و خادمان مردم هستند

اقتصاد ایران: علاالدین بروجردی گفت: سخنم با کابینه آینده این است که مجلس در رأس امور است. جایگاه مجلس را بشناسند و بدانند که نمایندگان ملت، منعکس‌کننده خواسته‌های ملت و خادمان مردم هستند.

علاالدین بروجردی، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص دیدارِ اعضای این فراکسیون با رئیس جمهور منتخب، گفت: دکتر پزشکیان عضو هیئت مؤسس فراکسیون ولایی بودند و از این مجموعه وارد عرصه شدند و موفق شدند اعتماد مردم را جلب کرده و به ریاست جمهوری برسند. وظیفه اعضا این بود که با ایشان دیداری تازه کنیم. دیدارمان بیش از یک ساعت به طول انجامید و ضمن تسلیت ایام محرم و عرض تبریک موفقیت ایشان، اصلی‌ترین محور مذاکرات موضوع همراهی و تعامل دولت و مجلس بود. ایشان چندین دوره در مجلس بودند و مجلس را به خوبی می‌شناسند، که این زمینه را برای تفاهم و تعامل دو قوه مقننه و مجریه بیشتر آماده می‌کند.

بروجردی افزود: ما به عنوان فراکسیون مستقلین تلاش می‌کنیم به دولت کمک کنیم، با توجه به تأکیدات رهبری که بارها تعامل مثبت بین قوا را تأکید کرده‌اند. در کنار وظیفه نظارتی خود، جایگاه مهم نظارت‌مان را انجام می‌دهیم تا قوانین و مصوبات به خوبی به مرحله عمل و اجرا برسند. پیشنهاد ما این بود که وزرایی انتخاب شوند که با ارائه برنامه‌ها و سوابق کاری‌شان مجلس را قانع کنند که می‌توانند این مسئولیت‌ها را به خوبی عهده‌دار شوند و مشکلات کشور را خصوصاً در حوزه آموزش و پرورش حل کنند.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی افزود: پیشنهاد ما این است که وزرا باید با توجه به برنامه‌ها و سوابق کاری‌شان انتخاب شوند تا مجلس قانع شود که این افراد به خوبی می‌توانند مسئولیت‌ها را عهده‌دار شوند و کمک کنند مشکلات کشور حل شود، خصوصاً در وزارت آموزش و پرورش که این روزها شاهد نارضایتی بازنشستگان و معلمان هستیم.

بروجردی توضیح داد: در زمینه سیاست خارجی نیز صحبت کردیم. با توجه به سیاست خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی، ضمن اینکه خواستار ارتباط با همه کشورهای دنیا با اولویت همسایگان و کشورهای اسلامی هستیم، از ظرفیت‌هایی مثل چین و روسیه نیز باید استفاده کنیم تا تحریم‌ها را مدیریت کنیم و بتوانیم با غربی‌ها رابطه‌ای منطقی داشته باشیم.

بروجردی گفت: من معتقد نیستم که همکارانمان در مجلس بخواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند. هم به دلیل توصیه رهبری که فرمودند تعامل منطقی بین مجلس و دولت باشد و هم به دلیل انتظاری که ملت از ما دارند. تصور این را ندارم که با دولت وارد چالش شویم و اگر دولت گزینه‌های قوی برای وزارتخانه‌ها ارائه کند، به راحتی از سد مجلس عبور خواهد کرد و وزرا رأی اعتماد نمایندگان ملت را خواهند گرفت.

بروجردی در خطاب به کابینه‌ی آینده گفت: سخنم با کابینه آینده این است که مجلس در رأس امور است. جایگاه مجلس را بشناسند و بدانند که نمایندگان ملت منعکس‌کننده خواسته‌های ملت و خادمان مردم هستند. افرادی متواضع، مردم‌دار و دارای احساس مسئولیت باید در کابینه حضور داشته باشند تا بتوانیم در تعاملی منطقی همکاری کرده و در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن بایستیم و عزتمندانه زندگی خودمان را ادامه دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ