چرا دیدار نمایندگان بارهبر انقلاب باتاخیر دو ماهه برگزار شد؟

اقتصاد ایران: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به چرایی تاخیر در دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با مقام معظم رهبری پرداخت.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب که هم‌اکنون در حال برگزاری است، درباره علت تاخیر دیدار نمایندگان مجلس جدید با رهبر معظم انقلاب، گفت: در تمامی دوره‌ها در ابتدای مجلس دو اتفاق مهم می‌افتد؛ اتفاق اول پیام مقام معظم رهبری به مجلس است که در آغازین روز مجلس شورای اسلامی رقم می خورد و  سپس بعد از انتخاب هیئت رئیسه مجلس که معمولا در دومین روز آغاز به کار مجلس است، نمایندگان به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند.

وی افزود: اما در این دوره اتفاقاتی رخ داد که از یک سو شاهد شهادت آیت الله رئیسی و همراهان عزیز ایشان بودیم که موجب شد کشور در هاله‌ای از غم و اندوه فرو برود و  از سوی دیگر موضوعات دیگری به دنبال آن رقم خورد که موجب شد این دیدار با تاخیر همراه شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: البته برغم اینکه  ما در زمان شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور نداشتیم و مجلس خبرگان رهبری نیز شروع به کار نکرده بود و مجلس شورای اسلامی نیز هنوز شروع نشده بود، همه این مسائل مانعی نشد که امور دولت متوقف شود یا مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به موقع تشکیل نشود.همچنین با توجه به بحث انتخابات زودرس ریاست جمهوری دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب به امروز موکول شد و نمایندگان بسیار مشتاق این دیدار بودند و در این مدت پیوسته در پی این بودند که دیدارشان با رهبر انقلاب هرچه زودتر برگزار شود. 

سلیمی با تاکید بر اهمیت نخستین دیدار نمایندگان جدید با رهبر انقلاب عنوان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه راه مجلس در چهار سال آینده را ترسیم می‌کند. نکات ارزنده‌ای که رهبری می فرمایند علاوه بر اینکه نقشه راه را مشخص می کند، برای صیانت از مجلس و نمایندگان تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به پیامی که حضرت آقا در روز آغازین مجلس دوازدهم به مجلس ابلاغ کردند، ما در مجلس جدید به دنبال این هستیم تا یک مجلس تراز را داشته باشیم و در کشور آرامش ایجاد کند و مجلس منشاء تلاطم در فضای اجتماعی و سیاسی کشور نباشد. البته این بدان معنا نیست که مجلس در حوزه نظارت کارهای خود را تعطیل کند و ما در عین اینکه در حوزه نظارت فعالیت خود را به شکل جدی دنبال خواهیم کرد اما در یک فضای اخلاقی و کارشناسی مجلس امور را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ