اقدام مثبت هند در جهت بهبود روابط خود با چین

اقتصاد ایران: اخیرا برای کاهش مشکلات تولید در صنعت هند، دولت این کشور قصد دارد روند صدور ویزا برای مهندسان و تکنسین‌های چینی را تسریع کند، این اقدام ممکن است به کاهش تنش‌های تجاری و اقتصادی بین چین و هند کمک کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سال‌های اخیر روابط دیپلماتیک هند و چین به دلایل سیاسی، تنش‌های مرزی و رقابت‌های تجاری، دچار چالش‌های فراوانی شده است. با این حال، دولت هند اخیرا برای کاهش مشکلات تولید خود، قصد دارد روند صدور ویزا برای مهندسان و تکنسین‌های چینی را تسریع کند. مشکلات تولید تاکنون چندین میلیارد دلار به صنایع تولیدی هند خسارت وارد کرده است. هند به تکنسین‌های چینی نیاز دارد تا ماشین‌های ساخت چین در کارخانه‌های پیشرفته هند را اداره کنند، که شامل صنایع مخابرات، تولید فولاد و پانل‌های خورشیدی می‌شود.

اداره توسعه صنایع و تجارت داخلی وزارت بازرگانی هند در حال مشاوره با وزارت کشور و وزارت امور خارجه این کشور است تا چارچوبی برای تسریع روند صدور ویزا برای مهندسان و تکنسین‌های چینی تدوین کند، امیدوارند زمان صدور ویزا را از 4 تا 5 ماه به کمتر از 30 روز کاهش دهند.

در سال 2020، هند تقریباً به طور کامل صدور ویزای گردشگری برای شهروندان چینی را متوقف کرد. به گزارش رسانه‌های هندی، تعداد ویزاهای صادر شده برای شهروندان چینی به طور قابل توجهی کاهش یافته است، از حدود 200,000 ویزا در سال 2019 به 2,000 ویزا در حال حاضر. محدودیت‌های هند علیه چین شامل ممنوعیت صدها برنامه موبایل چینی، تأخیر در تأیید سرمایه‌گذاری‌های چینی و کاهش تعداد پروازهای مستقیم بین دو کشور است.

با این حال، برخی کارشناسان معتقدند که این محدودیت‌ها به مانند یک شمشیر دو لبه بوده و به اقتصاد هند نیز آسیب رسانده‌اند. به عنوان مثال، به گزارش روزنامه اکونومیک تایمز هند، برآوردهای صنعتی نشان می‌دهد که در چهار سال گذشته، به دلیل محدودیت‌های ویزا از سوی دولت هند، تنها در صنعت تولید الکترونیک 15 میلیارد دلار ضرر کرده است.

در سال‌های گذشته، دولت هند اقداماتی برای محدود کردن منافع اقتصادی چین در هند طراحی کرده است و شرکت‌های چینی یکی از بزرگ‌ترین قربانیان این برنامه‌ها هستند. در سال 2022، مقامات هندی ادعا کردند که شرکت چینی شیائومی با نقض قانون مدیریت ارز هند به طور غیرقانونی به نهادهای خارجی پول ارسال کرده است و 725 میلیون دلار از دارایی‌های این شرکت در هند را توقیف کردند. شیائومی این اتهامات را رد کرد. در این رابطه، مقامات چینی اظهار داشتند که امیدوارند مقامات هندی محیط کسب و کاری منصفانه، عادلانه و غیرتبعیض‌آمیز برای سرمایه‌گذاری و فعالیت شرکت‌های چینی در هند فراهم کنند.

چین و هند شرکای تجاری مهمی برای یکدیگر هستند. صندوق بین‌المللی پول در این هفته پیش‌بینی کرد که دو کشور چین و هند نیمی از رشد اقتصادی جهانی امسال را به خود اختصاص خواهند داد. با این تفاسیر باید دید اقدام دولت هند برای بهبود روابط اقتصادی و دیپلماتیک خود با چین تا چه حد عملی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ