تاکید معاون وزیر کشور بر تدوین نقشه راه توسعه زنجیره ارزش تجهیزات پزشکی

اقتصاد ایران: نشست توسعه زنجیره ارزش تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی در وزارت کشور برگزار و بر تدوین نقشه راه توسعه زنجیره ارزش تجهیزات پزشکی با مشارکت تشکل های بخش خصوصی تأکید شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محسن کوشش تبار با تأکید بر نقش میانداری و هماهنگ‌کنندگی وزارت کشور، اظهار کرد که پیاده‌سازی سیاست‌های عمومی دولت در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از وظایف وزارت کشور بوده و در دو سال اخیر، در وزارت کشور توجه ویژه‌ای به چالش اصلی کشور یعنی اقتصاد صورت گرفته است. در همین راستا، طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی با هدف اصلاح ساختار حکمرانی اقتصادی و بهبود معیشت مردم در جوامع محلی طراحی و اجرا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) گفت: حضور وزارت کشور به همراه استانداری‌های سراسر کشور در این نمایشگاه که با هدف نمایش دستاوردهای طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی صورت گرفت، چهره جدیدی را از وزارت کشور در حوزه‌های تخصصی اقتصادی نشان داد.

وی افزود: موفقیت وزارت کشور در دو سال گذشته در این بود که توانست مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی را دور یک میز، گرد آورد تا آنها بتوانند به صورت دسته‌جمعی در خصوص توسعه زنجیره‌های ارزش بیندیشند و تصمیم‌گیری کنند و این هم‌گرایی و هم‌افزایی، اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت قابل توجهی را به همراه داشته است.

معاون اقتصادی وزیر کشور، جوانان نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان را مزیت اساسی کشور برای توسعه زنجیره‌های ارزش برشمرد و اظهار کر: برای توسعه زنجیره‌ ارزش تجهیزات پزشکی لازم است برنامه‌ریزی دقیقی درخصوص تعمیق دانش و گسترش کاربرد فناوری در طول زنجیره ارزش، تقویت روابط میان بنگاه‌ها، استفاده از روش‌های نوین تأمین مالی و گسترش بازارهای صادراتی صورت گیرد که همه این برنامه‌ها باید در قالب نقشه راه توسعه این زنجیره ارزش تدوین و اجرا شود و تدوین و اجرای این نقشه راه باید با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.

در ادامه این نشست، مدیرکل دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت نیز برنامه‌های این وزارت را برای توسعه زنجیره ارزش تجهیزات پزشکی تبیین کرد و پس از آن، نمایندگان سایر دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه مقرر شد نقشه راه توسعه زنجیره ارزش تجهیزات پزشکی با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی تدوین شده و به دبیرخانه ملی طرح ارائه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ