حزب‌الله:حمله صهیونیست‌ها به یمن با حمایت کامل آمریکا بود

اقتصاد ایران: حزب‌الله لبنان با تاکید بر حمایت از ملت یمن و موضع قهرمانانه آنها در دفاع از فلسطین، اعلام کرد که تجاوز وحشیانه اشغالگران صهیونیست به بندر الحدیده با پشتیبانی کامل آمریکا انجام شد، اما این تجاوزات تاثیری بر موضع و اراده یمنی‌ها ندارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حزب الله لبنان در واکنش به حمله وحشیانه‌ای که شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن انجام دادند، با صدور بیانیه‌ای این جنایت وحشیانه را محکوم کرده و به ملت استوار و شریف یمن که موضعی شرافتمندانه در دفاع از حق و آزادگی اتخاذ کرده‌اند، درود فرستاد.

در بیانیه حزب الله به این منظور آمده است: حزب الله بالاترین مراتب تسلیت خود را به ملت آزاده، سرافراز و شریف یمن که در برابر بی‌عدالتی ایستاده‌اند و همچنین رهبری شجاع و خردمند یمن و نیز خانواده‌های شهدا و مجروحان که فرزندان خود را در راه قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقاومت شریف آن تقدیم کرده‌اند، ابراز می‌دارد.

حزب الله افزود: تجاوز خائنانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به یمن، با حمایت و پشتیبانی کامل آمریکا انجام شده و در چهارچوب تکمیل تجاوزات آمریکایی- انگلیسی علیه یمن و محاصره ادامه‌دار و مستمر ضد این کشور از سال‌های طولانی است. تجاوزات رژیم اشغالگر به یمن، بیانگر اهمیت جبهه‌های حمایتی در منطقه و نقش بزرگ آنها برای دفاع از مردم فلسطین است.

این جنبش تاکید کرد: ما اطمینان داریم که این تجاوزات هرگز موجب تضعیف موضع ملت و رهبری یمن نخواهد شد، بلکه قدرت و اراده یمنی‌ها را در این راه دشوار و خونین بیشتر می‌کند؛ راهی که قطعاً به پیروزی مقاومت منتهی خواهد شد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این اقدام احمقانه دشمن صهیونیستی، مرحله جدید و خطرناکی از یک تقابل بسیار مهم در سطح کل منطقه است و ما اطمینان کامل داریم که رهبری یمن با آگاهی، شجاعت و قدرت خود می‌تواند، اقدامات مناسب و ضروری در مقابل دشمن صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی آن انجام دهد.

حزب الله در پایان تصریح کرد: ما تاکید می‌کنیم که در دفاع از کشور، حاکمیت و مواضع قهرمانانه و تاریخی یمن، از ملت این کشور که در کنار ملت و مقاومت فلسطین ایستاده‌اند، حمایت می‌کنیم.

شب گذشته رسانه‌ها از حمله سنگین هوایی رژیم اشغالگر به بندر الحدیده در غرب یمن خبر دادند که در پی آن آتش سوزی گسترده‌ای رخ داد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه شنبه طی بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: دشمن اسرائیلی تهاجم وحشیانه‌ای به استان الحدیده انجام داد و با چندین حمله به نیروگاه برق که شهر ساحلی الحدیده را تامین می‌کرد، بندر الحدیده و مخازن سوخت را نیز هدف قرار داد که همگی اهداف غیرنظامی هستند.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن به این تجاوز آشکار پاسخ خواهند داد و با استعانت از خداوند متعال در ضربه زدن به اهداف حیاتی دشمن اسرائیلی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ