۸۲۵ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد

اقتصاد ایران: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کبودرآهنگ استان همدان از مسدودسازی ۸۲۵ حلقه چاه غیرمجاز از سال ۹۹ تاکنون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مهراب‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کبودرآهنگ اظهار کرد: از آنجا که نظارت و بازرسی از نحوه اقدامات اداره امور آب شهرستان ضرورت داشت لذا به همراه قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کبودرآهنگ از عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز این شهرستان بازدید لازم به عمل آمد.

وی افزود: حفاظت از منابع آب شهرستان یک وظیفه فرا دستگاهی است و می‌طلبد تمام دستگاه‌ها در حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و سطحی نقش بسزای داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کبودرآهنگ تصریح کرد: این شهرستان بیشترین افت سطح آب زیرزمینی در استان را تجربه می‌کند و امروز باید با اقدامات تبیینی و سلبی و حفاظتی مانع از افت بیشتر منابع آب در این شهرستان شویم.

وی با بیان اینکه تولید و کسب درآمد به هر قیمتی و بدون توجه به کمبود آب شرب و بدون نگاه و برنامه به مساله حیاتی آب، به هیچ وجه قابل توجیه نیست، بیان کرد: با توجه به مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی، باید بیشترین آگاهی‌بخشی، صرفه‌جویی، استفاده از ابزارهای نوین جهت مدیریت مصرف آب و به طور کلی، بیشترین بهره‌وری در بخش کشاورزی انجام شود.

صرفه‌جویی در مصرف ۱۷ میلیون ۵۰۰ هزار مترمکعب با مسدودسازی ۸۲۵ حلقه چاه غیرمجاز

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کبودرآهنگ افزود: از سال ۱۳۹۹ تاکنون در شهرستان کبودرآهنگ تعداد ۸۲۵ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه‌جویی ۱۷ میلیون ۵۰۰ هزار مترمکعب مسدود شده است.

وی عمق انسداد این تعداد چاه غیرمجاز را ۲۶ هزار و ۲۹۳ متر برشمرد و یادآور شد: ۸۹ درصد پرونده‌های چاه‌های فاقد پروانه (فرم ۱ و ۵) بررسی و تعیین تکلیف شده است.

مهراب‌پور اضافه کرد: با بیان اینکه ۲۸ درصد چاه‌های مجاز در شهرستان کبودرآهنگ به کنتور هوشمند مجهز شده است.

۵۹۵ حلقه چاه در شهرستان کبودرآهنگ به کنتور مجهز شده است

وی عنوان کرد: از مجموع تعداد ۲ هزار و ۱۰۴ حلقه چاه مجاز در شهرستان تعداد ۵۹۵ حلقه چاه به کنتور مجهز شده است که بیشترین آن‌ها بر روی چاه‌های کشاورزی نصب شده است.

دادستان کبودرآهنگ با بیان اینکه ارائه خدمات به صاحبان چاه‌های مجاز تا زمان نصب کنتور ممنوع است، گفت: این قبیل اقدامات مانند انسداد چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور بر روی چاه‌های مجاز، تعدیل پروانه بهره‌برداری چاه‌های مجاز، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، استفاده از پساب فاضلاب و آشنایی با روش‌های نوین و علمی برای بهره‌برداری از منابع آبی به جهت مدیریت مصرف آب است و با جدیت دنبال خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ