نگرانی برای فصل آینده استقلال/ جذب بازیکن در قویترین منطقه زمین!

اقتصاد ایران: تیم فوتبال استقلال در فصل نقل و انتقالات به سراغ بازیکن‌هایی رفته که فصل گذشته در همان پست قویترین عملکرد را داشته است. با این حال برای خط حمله این تیم نگرانی هایی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال تهران در فصل گذشته لیگ برتر پس از آنکه تا هفته پایانی صدرنشین بود اما در نهایت رقابت قهرمانی را به تیم پرسپولیس واگذار کرد و توانست رده دوم لیگ را به خود اختصاص دهد.

چهارمین خط حمله لیگ

این تیم در فصل گذشته در ۳۰ بازی ۴۰ گل به ثمر رساند و آمار ۱.۳ گل در هر بازی را ثبت کرد که از این حیث بعد از تیم‌های سپاهان (۵۲ گل زده)، پرسپولیس (۴۵ گل زده) و تراکتور (۴۲ گل زده) در رده چهارم قرار داشت.

بهترین خط دفاعی

استقلالی‌ها اما در خط دفاعی شرایط متفاوتی داشتند و توانستند با دریافت تنها ۱۵ گل، بهترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص دهند و این مساله نشان می‌دهد تیم جواد نکونام این توانایی را داشت که تاکتیک‌های تهاجمی تیم‌های حریف خود را در بسیار از مواقع خنثی کند.

نگرانی برای فصل آینده استقلال/ جذب بازیکن در قویترین منطقه زمین!

۳ مهاجم و ۱۴ گل

سه مهاجم کلیدی استقلال در فصل گذشته یعنی مهرداد محمدی (۸ گل زده)، گوستاوو بلانکو (۶ گل زده) و آرمان رمضانی (۳ گل زده) مجموعاً ۱۷ گل برای این تیم به ثمر رساندند.

این در حالی است که مدافعان این تیم یعنی صالح حردانی (یک گل زده)، آرمین سهرابیان (۴ گل زده)، روزبه چشمی (۲ گل زده)، ایمان سلیمی (۲ گل زده)، میلاد فخرالدینی (۲ گل زده) و محمدحسین مرادمند (۲ گل زده) در مجموع ۱۳ گل برای استقلالی‌ها به ثمر رساندند.

۱۰ گل تیم استقلال در فصل گذشته هم به وسیله هافبک‌ها و وینگرهای این تیم به ثمر رسید. استقلالی‌ها ۷ گل را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند.

نگرانی برای فصل آینده استقلال/ جذب بازیکن در قویترین منطقه زمین!

نیاز به تنوع‌های تاکتیکی برای رسیدن به گل

بررسی گل‌های تیم استقلال و مقایسه خطوط دفاعی، میانی و هجومی این تیم حاکی از آن است که شاگردان جواد نکونام با توجه به اینکه هفته‌های زیادی صدرنشین لیگ برتر بودند در خط حمله نتوانسته‌اند عملکرد مطلوبی از خود به نمایش بگذارند و حدود نیمی از گل‌های این تیم از روی نقطه پنالتی و یا ضربات آزاد به ثمر رسیده است و بیشتر گل‌هایی که این تیم در جریان بازی به ثمر رسانده است به واسطه ارسال از کناره‌های زمین بود.

این مساله نشان دهنده تنوع تاکتیکی پایین استقلال در کارهای تهاجمی است و با آنالیزهایی که تیم‌ها از ساختار بازی استقلالی‌ها انجام داده اند شاید این تیم نتواند همچون فصل گذشته در ضربات آزاد و ارسال‌های بلند به نتیجه مطلوب خود برسند.

نگرانی برای فصل آینده استقلال/ جذب بازیکن در قویترین منطقه زمین!

استراتژی جذب بازیکنان

آبی‌پوشان پایتخت در فصل نقل و انتقالات تابستانی به سراغ نام‌های مطرحی رفته‌اند و قصد دارند با تقویت تیمشان در فصل آینده در میان گزینه‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی قرار بگیرند.

جذب بازیکنانی مانند رامین رضائیان (مدافع)، سامان فلاح (مدافع)، میلاد زکی پور (مدافع)، محمدحسین اسلامی (وینگر) می‌تواند این تیم را تقویت کند اما ابهامی که در این خصوص پیش می‌آید این است که آیا این خریدها در راستای تقویت تیم انجام شده است و یا به خدمت گرفتن این اسامی مطرح به این خاطر است که قدرت مذاکره و رایزنی خود در جذب بازیکنان را به هواداران نشان دهند و مانع از اختلافاتی شوند که در فصل گذشته میان نکونام و خطیر شاهد بودیم.

استقلال در فصل گذشته خط دفاعی مستحکمی داشت و اشتباهات کمی مرتکب شدند و حضور سیدحسین حسینی هم به این امر کمک زیادی کرد. اما سوال بزرگی که از سوی هواداران مطرح می‌شود این است که جذب تعداد زیادی مدافع مطرح در تیمی که بهترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص داده است چه حاصلی در نتایج این تیم خواهد داشت.

نگرانی دیگر هواداران این تیم این است که اگر در جریان فصل آینده، مهاجمان کلیدی این تیم یعنی محمدی، گوستاوو بلانکو و آرمان رمضانی به هر دلیلی دچار مشکلاتی شوند جواد نکونام با خط حمله خود چه می‌کند و چگونه خلاءهای ناگهانی را پوشش می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ