یک پیشنهاد به جناب جلیلی و اطرافیان ایشان

اقتصاد ایران: چه خوب است آقای جلیلی که موضوع دولت سایه را مطرح کرده‌اند اقدام به تأسیس یک حزب نمایند و در دور بعد انتخابات مجلس در حوزه‌های انتخابی در استان‌ها و شهرستان‌ها نامزدهای حزب خود را معرفی کند.

خبرگزاری مهر گروه سیاست یادداشت مهمان: ۲۵ مهرماه ۱۳۹۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اساتید و دانشجویان استان کرمانشاه فرمودند «اگر روزی در آینده احتمالاً دور. احساس شود که نظام پارلمانی برای انتخاب مسئولان قوه مجری بهتر است هیچ اشکالی در تغییر سازکار فعلی وجود ندارد»

حال که اغلب صاحب نظران سیاسی یکی از نقیصه‌های کشور را نبود سازگار تحزب و فعالیت‌های حزبی می‌دانند و در انتخابات‌های مختلف افرادی که سابقه کاری و فکری آنان چندان برای افکار عمومی روشن نیست و به واسطه حمایت چند گروه یا افراد مشهور سیاسی اقبال عمومی را به سمت خود جلب می‌نمایند و بعد از گذشت یک دوره زمانی همان گروه‌ها و افراد سیاسی بعضاً از اقدامات وی تبری می‌جویند، ضروری است برای رفع این نقیصه اقدامات اساسی صورت گیرد. شاید آن آینده دور یک دهه بعد باشد اما لازمه چنان تغییر زمینه سازی از یک دهه قبل است.

انتخابات اخیر و مسائلی که ایجاد کرد زمینه و بستر ورود به این موضوع خطیر را فراهم کرده است و از همین رو چه خوب است آقای جلیلی که موضوع دولت سایه را مطرح کرده‌اند اقدام به تأسیس یک حزب نمایند و در دور بعد انتخابات مجلس در حوزه‌های انتخابی در استان‌ها و شهرستان‌ها نامزدهای حزب خود را معرفی نمایند و خود ایشان نیز از تهران یا هر جا صلاح می‌دانند نامزد شوند و تا آن زمان طرح دولت سایه را هم دنبال کرده و در صورت رأی‌آوری و تصاحب کرسی‌های مجلس، نظرهای کارشناسی که در ذیل دولت سایه به آن رسیده‌اند را از طریق مجلس دنبال نموده و چه بسا خود نیز بر کرسی ریاست مجلس جلوس نمایند و نقش آفرینی موثرتری در بهبود روند کشور داشته باشند.

این امر می‌تواند برکات متعددی داشته باشد و یکی از نقیصه‌های کشور را که ضعف تحزب در کشور است را یک گام به سمت علاج نزدیک کند.

در چنین وضعیتی ایشان برای نامزدی در ادوار بعدی ریاست جمهوری نیز مستقلاً حضور خواهند یافت و نه ایشان از کسی درخواست کناره‌گیری خواهد داشت و نه دیگران از ایشان، مجادلات بی حاصل درون گفتمانی بعد از انتخابات نیز رخ نخواهد داد. به سخن دیگر با این اقدام کشور یک گام به تغییر نظام ریاستی به نظام پارلمانی که امکان شناخت برای رأی دهندگان بیشتر و برای اداره کشور و ایجاد حاکمیت مطلوب به صواب نزدیک‌تر خواهد شد.

قاسم حبیب زاده

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ