رئیس‌جمهور نیکاراگوئه: ناتو نمی‌تواند بر روسیه پیروز شود

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور نیکاراگوئه در دیدار با رئیس دومای روسیه با تاکید بر محکوم بودن تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو، گفت: اعضای ناتو باید یک‌بار و برای همیشه درک کنند که نمی‌توانند در مناقشه اوکراین بر روسیه پیروز شوند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دانیل اورتگا، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه شب گذشته، شنبه، در دیدار با ویچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه، تاکید کرد که لازم است ناتو یک‌بار و برای همیشه درک کند که آنها نمی‌توانند در مناقشه اوکراین بر روسیه پیروز شوند. 

اورتگا گفت: «در خصوص مناقشه اوکراین باید بگویم که ناتو باید یک‌بار برای همیشه درک کند که نمی‌تواند پیروز شود و همه کارایی که آنها انجام می‌دهند - با ادامه دادن جنگ و تشدید هرچه بیشتر مناقشه، این اقدامات تنها آنها را به شکست نزدیکتر می‌کند.»

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را محکوم کرده و آغازکنندگان این محدودیت‌ها را "باندیت‌" نامید و هشدار داد: «آنها نمی‌فهمند که اقدامات جنایتکارانه‌شان در حوزه اقتصاد و مالی نه تنها خودشان بلکه کل جهان را تضعیف می‌کند.»

اورتگا تأکید کرد: «می‌خواهم به کشورهایی که هم‌اکنون بلوک ناتو به رهبری ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، اشاره کنم، برخورد آنها با کشورهای در حال توسعه آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و همچنین تغییر رویکردشان نسبت به روسیه. ما همیشه از اقدامات سازنده روسیه حمایت کرده‌ایم و یک بار دیگر همبستگی بین دو کشور را تأیید می‌کنیم. این به ما قدرت داد تا در برابر جنگی که ایالات متحده به ما تحمیل کرده، همچنان مقاومت کرده و پیروز شویم.»

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه همچنین از رئیس دوما خواست سلام‌ برادرانه‌ای او را به رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین، برساند و یادآور شد که نیکاراگوئه در تمامی زمینه‌ها حمایت روسیه را احساس می‌کند.

والودین نیکاراگوئه را شریک کلیدی روسیه در آمریکای لاتین نامید

ویچسلاو والودین نیز در دیدار با رئیس‌جمهور نیکاراگوئه گفت: «نیکاراگوئه شریک کلیدی روسیه در آمریکای لاتین است و پارلمان دو کشور به دنبال اشکال جدید همکاری هستند تا سهم خود را در روابط بین کشورها بگذارند.» 

این مقام دوما افزود: «ما بر اساس اصولی که شما و رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین، بنا نهادید، در حال توسعه روابط بوده و از طرف خودمان تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا در جهت منافع کشورها و شهروندانمان سهمی داشته باشیم.»

او اشاره کرد که کمیسیون بین پارلمانی ایجاد شده است که در قالب آن مشکلات مربوطه مورد بحث قرار گرفته و راه‌حل‌ها جستجو می‌شود.

رئیس دومای دولتی شب گذشته بعد از سفر یک روزه خود به نیکاراگوئه، عازم کوبا شدند و در طول این بازدید، ملاقات‌های دو جانبه‌ای با رهبران جمهوری کوبا انجام خواهد شد.

ابراز رضایت رئیس‌جمهور کوبا از وضعیت روابط با روسیه 

میگل دیاز-کانل برمودز، رئیس‌جمهور کوبا، صبح امروز در دیدار با رئیس دومای دولتی، ویچسلاو والودین تاکید کرد که سفر هیئت پارلمانی روسی به هاوانا، وضعیت عالی روابط سیاسی و اقتصادی با روسیه را تأیید می‌کند. 

برمودز گفت: «سفر شما به کوبا، وضعیت عالی روابط سیاسی و اقتصادی بین کشورهای ما را تأیید می‌کند. ما به تبادل هیئت‌های دو جانبه در بالاترین سطح ادامه می‌دهیم.»

به گفته او، روابط بین پارلمان‌های دو کشور همچنان در حال تقویت است. او همچنین از نمایندگان مجلس برای حمایت از کوبا و تلاش‌هایشان برای پایان دادن به محاصره اقتصادی، تجاری و مالی جمهوری از سوی ایالات متحده تشکر کرد.

از سوی دیگر، والودین نیز سلام گرم و پیام ولادیمیر پوتین، را به رئیس‌جمهور کوبا ابلاغ کرده و یادآور شد: «روابط بین روسیه و کوبا به طور پویا در حال توسعه است و باید به تلاش‌های شما و رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین در این راستا  اذعان کرد. دومای روسیه نیز تلاش خواهد کرد تا ابعاد همکاری‌های پارلمانی به حداکثر بهره‌وری برسد، تصمیمات مشخصی اتخاذ شود و تعامل در این زمینه در بالاترین سطح قرار دارد.»

رئیس دومای دولتی تأکید کرد که پروژه‌هایی در حوزه گردشگری و همچنین تامین منابع در حال اجراست. به گفته وی، روسیه امروزه دومین کشور از لحاظ جریان گردشگری به کوبا است.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ