جوانی جمعیت ضامن حفظ هویت ملی است

اقتصاد ایران: شیراز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه جوانان سرمایه اصلی کشور هستند گفت: توجه به جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری، ضامن حفظ هویت ملی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در چهل و سومین نشست قرارگاه جوانی جمعیت در محل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز جوانان را سرمایه‌های اصلی هر کشور دانست و گفت: توجه به جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری، ضامن حفظ هویت ملی و فرهنگی و شاخصه پیشرفت کشور خواهد بود؛ از همین رو نیاز داریم پژوهش‌های مربوط به جوانی جمعیت را برای تقویت هویت ملی احیا کنیم.

سید وحید حسینی در این نشست، ضمن بررسی روند اجرای برنامه‌های پیشین، راهکارهای جدیدی برای توسعه فرهنگ‌سازی ازدواج و فرزندآوری و همچنین تسهیل شرایط فرزندآوری برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه ارائه داد؛ در این راستا ایجاد مهد کودک و فضای نگهداری از فرزندان برای بانوان شاغل در دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین اقدامات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، معاون بهداشت دانشگاه نیز گزارشی از روند اجرای برنامه‌های انجام شده در این حوزه ارائه داد.

عباس رضائیان زاده با اشاره به اینکه نزدیک به دو سوم دانشجویان دانشگاه را بانوان تشکیل می‌دهند، بر اهمیت دادن به برنامه‌های مرتبط با جوانی جمعیت در این قشر تأکید کرد.

در ادامه این نشست، سایر اعضای قرارگاه نیز ضمن بیان دیدگاه‌های خود در خصوص برنامه‌های آتی، به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این راستا، راهکارهای مختلفی برای توسعه فرهنگ‌سازی ازدواج و فرزندآوری، ارائه تسهیلات به زوج‌های جوان و همچنین افزایش آگاهی و دانش جامعه در خصوص مسائل مربوط به جوانی جمعیت ارائه شد.

نشست چهل و سوم قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با هم‌اندیشی و تبادل نظر اعضای حاضر به پایان رسید.

امید است با اجرای برنامه‌های مصوب در این نشست، شاهد گام‌های مؤثری در جهت جوانی جمعیت و تقویت هویت ملی در استان فارس باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ