رسانه عبری زبان: حماس یک ارتش واقعی دارد

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد هرچه بیشتر در جنگ پیش می‌رویم بیشتر مشخص می‌شود حماس شاخه نظامی‌اش را به یک ارتش واقعی تبدیل کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، امیر بوحبوط خبرنگار مسایل نظامی پایگاه خبری واللا نیوز در گزارش مفصلی ادعا کرد با پیشرفت جنگ در نوار غزه، ارتش اسرائیل به اسناد و مدارکی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهند که حماس زیر ساخت‌های شاخه نظامی خود را به شکل یک ارتش کامل در آورده است.

در مقدمه این گزارش آمده است، عملیات و رخدادهای 7 اکتبر تمام ساختار اطلاعاتی اسرائیل را دچار شوک و غافلگیر کامل کرد، این غافلگیری در ابعاد مختلفی رخ داد که یکی از آنها توانمندی حماس در جمع آوری اطلاعات و غنایم فن آورانه و الکترونیکی از میدان بود.

در مقابل اسرائیل نیز در تهاجم خود به نوار غزه موفق شده به اطلاعات قابل توجهی از فعالیت‌ها و نحوه عملکرد حماس دست پیدا کند که به سرعت توسط سرویس‌های اطلاعاتی از جمله امان در حال بررسی و تحلیل و تفسیر هستند.

به اعتراف این خبرنگار متخصص در امور نظامی، ارتش اسرائیل و شاباک متوجه شده است که در سول سالیان گذشته حماس موفق شده است شاخه نظامی خود را به یک ارتش واقعی تبدیل کند و هرچه تحلیل‌گران اطلاعاتی ارتش اسرائیل بیشتر پیش در این مسئله پیش می‌روند بیشتر به حجم تغییرات در سطح حرفه‌ای که شاخه نظامی حماس از آن بهره‌مند شده است، پی می‌برند.

به زعم این رسانه عبری زبان، ارتش اسرائیل به کتابچه‌ای دست یافته است که نشان می‌دهند، حماس موفق شده است چارت تشکیلاتی و سلسله مراتب کاملا دقیق نظامی را برای خود ایجاد کرده و وظایف هر فرد را در این چارت به طور کامل تشریح و مشخص کرده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ