دوره‌های آموزش ضمن خدمت قابلیت مهارتی کارکنان را پرورش می‌دهد

اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: حضور کارکنان در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت می‌تواند قابلیت‌های دانشی، مهارتی و نگرش مناسبی را در آنان پرورش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی جلال شامگاه شنبه در دوره مهارت‌آموزی بدو خدمت قطب پنج کشور که با حضور مربیان امور آموزش معلولان و بازآموزی آموزگاران استثنایی به میزبانی شهر سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز اظهار کرد: آموزش‌های بدو خدمت برنامه ارزشمندی است.

وی گفت: این دوره‌ها با هدف آشنا ساختن نیروهای بدو استخدام با اهداف و وظایف دستگاه‌های محل خدمت آنها و ایجاد توانایی‌های شغلی از جمله دانش، مهارت و نگرش طراحی و اجرا می‌شود.

وی با مهم برشمردن قطبی برگزار کردن این دوره‌ها افزود: اداره آموزش و پرورش استثنایی استان میزبان ۳۶۴ نفر نیروی کار درمان، گفتار درمان و آموزگاران استثنایی هفت استان، کرمانشاه، ایلام، همدان، خوزستان، لرستان، آذربایجان غربی و کردستان از تاریخ ۳۰ تیرماه تا سوم مرداد ماه جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: امروزه و در عصر فناوری اطلاعات، رشد و توانمندسازی نیروی انسانی بیش از پیش مورد توجه گرفته و حضور کارکنان در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت می‌تواند قابلیت‌های دانشی، مهارتی و نگرش مناسبی را در آنان پرورش دهند.

ناظمی جلال با بیان اینکه معلمی فقط یک شغل نیست بلکه عشق است، عنوان کرد: شما خود انتخاب کرده‌اید که در مسیر ارزشمند تعلیم و تربیت گام بردارید.

وی با بیان اینکه معلمان باید با توجه به نیاز خود و فراگیران همواره اطلاعات خود را بروزرسانی کنند تا بتوانند همگام و همسو با شیوه‌های نوین شوند، تأکید کرد: اکتفا کردن به دوران تحصیلات عالی برای معلمان در عصر کنونی پاسخگویی نیازها نخواهد بود.

قاعده هرم توسعه سازمان‌ها توسعه آموزش است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز در این دوره اظهار کرد: قاعده هرم توسعه سازمانی توسعه آموزش و به تبع بهبود عملکرد و بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه آموزش جزو حقوق اساسی همه انسان‌ها و به تبع جزو حقوق اساسی همه کودکان می‌باشد، گفت: این حق در آموزش و پرورش استثنایی ویژه و دانش آموزان استثنایی مستحق‌ترین قشر برای خدمت هستند.

محمدی افزود: وظیفه نهاد تعلیم و تربیت این است که زمینه‌ای را فراهم کند تا همه کودکان با هر استعداد، توانایی و محدودیتی که دارند بتوانند وارد آموزش و پرورش شود و از نعمت تعلیم و تربیت برخوردار شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: این دانش‌آموزان بنا به وضعیت جسمانی و روانی خود نیازشان ویژه نیست بلکه نحوه برآورده کردن نیازشان ویژه است که این مهم وظیفه سنگین متولیان تعلیم و تربیت است.

وی با تأکید بر اهمیت توانمندسازی نیروی انسانی تصریح کرد: معلمی تاریخ مصرف دارد و اگر معلمی در طی دوران خدمت دوره آموزشی را طی نکند، تعلیم نبیند و متناسب با عصر جدید دانش خود را به روز نکند تاریخ مصرفش تمام می‌شود.

محمدی گفت: اگر رشد و توسعه سازمانی را به‌عنوان یک منشور چهار وجهی در نظر بگیریم، توسعه فرهنگ سازمانی، توسعه فنی و تکنولوژی و توسعه مالی و اقتصادی سه وجهه این هرم و توسعه آموزش قاعده این هرم است.

وی با اشاره به اینکه امروزه آنچه بیش از همه دارای اهمیت است نیروی انسانی است، تاکید کرد: در اکثر کشورهای موفق دنیا دوره‌های قبل، حین و بعد خدمت برگزار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه این دوره فقط دوره آموزشی نیست بلکه شامل مهارت آموزی نیز می‌شود، افزود: ماهر کسی است که از علمی که دارد در عمل استفاده کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ