ترامپ به خودروهای برقی علاقه‌ای ندارد؛ اما خود او باعث تولید یکی از همین خودروها شد

اقتصاد ایران: با اینکه ظاهراً ترامپ هیچ‌گاه طرفدار خودروهای برقی نبوده، این عداوت به تولد یکی از همین خودروهای برقی چینی منجر شده است.

مدیرعامل شیائومی، لی جون، روز جمعه اعلام کرد که تصمیم دولت ترامپ برای اعمال تحریم علیه شرکت چینی شیائومی در اوایل سال ۲۰۲۱، محرک اصلی شیاومی برای ساخت اولین خودرو برقی خود بوده است.

به‌گزارش Autoblog، شیائومی که بیشتر به‌خاطر گوشی‌های هوشمند و لوازم خانگی‌اش شناخته می‌شود، امسال به‌عنوان بخشی از استراتژی خود برای تنوع‌بخشیدن به سبد محصولاتش، وارد بازار پرمحصول خودرو برقی چین شد.

لی در سخنرانی خود گفت که شیائومی پس از «حادثه‌ای» که آن را «اعلامیه‌ی لحظات پایانی دولت ترامپ مبنی‌بر قراردادن این شرکت چینی در فهرست تحریم‌های آمریکا» خواند، شروع به بررسی ساخت خودرو برقی کرد.

لی افزود که شیائومی در همان روز اعلام تحریم، جلسه‌ی اضطراری هیئت‌مدیره تشکیل داد که به آغاز تلاش‌هایش برای توسعه‌ی خودروی برقی منجر شد.

مدیرعامل شیائومی در رویداد روز جمعه به تلاش‌های شیائومی برای عرضه‌ی خودرویی برقی برای رقابت با برند‌های لوکس و شناخته‌شده‌ای مانند بی‌ام‌و، تسلا، آئودی و مرسدس بنز اشاره کرد.

شیائومی در ماه اردیبهشت سال ۲۰۲۱، با به‌چالش‌کشیدن تحریم‌ها در دادگاه فدرال آمریکا، موفق به لغو آن‌ها شد. بااین‌حال تا آن زمان، توسعه‌ی SU7، خودرو برقی اسپرت شبیه به پورشه، آغاز شده بود که قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار دارد.

لی گفت که شیائومی پیشنهاد سرمایه‌گذاری‌ را رد کرده است که ارزش این عملیات را ۱۰ میلیارد دلار ارزیابی می‌کرد. شیائومی با تعیین ظرفیت تولید خود، هدف فروش سال اول خود را ۷۶ هزار دستگاه تعیین کرده بود؛ اما این شرکت قصد دارد تا امسال حداقل ۱۰۰ هزار خودرو برقی SU7 را به مشتریان تحویل دهد. هدف فروش این خودرو نیز ۱۲۰ هزار دستگاه تعیین شده است.

مقالات مرتبط
  • نگاه نزدیک زومیت به اولین خودرو شیائومی [تماشا کنید]
  • ابرخودرو برقی شیائومی SU7 اولترا معرفی شد؛ شتاب صفر تا ۱۰۰ فقط در ۱٫۹۷ ثانیه! [تماشا کنید]

طبق ادعای مدیرعامل شیائومی، این شرکت تا اواسط تیرماه، ۲۵ هزار خودرو برقی تحویل مشتریان داده است و انتظار دارد این عدد تا آذرماه امسال، به هدف ۱۰۰ هزار دستگاه برسد. مدل SU7 در‌حال‌حاضر فقط در چین در‌دسترس است.

دونالد ترامپ در سخنرانی روز پنجشنبه گفت که مقررات سختگیرانه‌ی آلایندگی خودرو که باعث حرکت به‌سمت خودروهای برقی شده است، لغو خواهد کرد. ترامپ همچنین اعلام کرده است که درصورت پیروزی، تعرفه‌ی واردات خودروهای برقی چینی مونتاژشده در مکزیک را تا ۲۰۰ درصد افزایش خواهد داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ