سیاستمدار معروف اوکراینی به ضرب گلوله کشته شد

اقتصاد ایران: در حالی یک نماینده سابق پارلمان اوکراین و از سیاستمداران معروف این کشور در زادگاه خود در شهر لویو به ضرب گلوله کشته شد که دولت اوکراین دست داشتن روسیه در این حادثه را رد نمی‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، "ایرینا فاریون" یک سیاستمدار معروف در اوکراین به ضرب گلوله کشته شد.

وی در سرزمین مادری خود علیه زبان روسی می جنگید و برای حزب راست افراطی سوبودا در پارلمان نمایندگی می کرد. بازرسان در حال حاضر در حال بررسی این جنایت هستند.

وی که یک نماینده برجسته سابق در اوکراین بود در خیابان به ضرب گلوله کشته شد. ایرینا فاریون، سیاستمدار اوکراینی که به دلیل اظهارات ضد روسی اش معروف بود در لویو شهر زادگاهش به ضرب گلوله از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. این زن 60 ساله بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد. "ایهور کلیمنکو"، وزیر کشور اوکراین گفت که پلیس و ماموران سرویس مخفی به دنبال عامل این جنایت هستند.

"فریون" به عنوان مدافع زبان اوکراینی در اوکراین شخصیتی بحث برانگیز بود. وی بین سال‌های 2012 و 2014 به عنوان عضوی از حزب راستگرای افراطی سوبودا در پارلمان حضور داشت. این معلم زبان و زبان شناس واجد شرایط بارها و بارها در کشورش با مواضع خود جنجال به پا کرد. وی شغل خود را به عنوان استاد در دانشگاه لویو از دست داد، زیرا این طور ابراز عقیده می کرد که سربازانی که روسی صحبت می کنند اوکراینی نیستند.

بنابراین، حزب این سیاستمدار مشکوک است که در پرونده قتل وی پای روسیه در میان باشد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین حمله به فاریون را محکوم کرد و به وزیر کشور و رئیس اطلاعات دستور داد تا در مورد این جنایت تحقیق کنند. رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که مسئولین باید پاسخگو باشند.

وزیر کشور اوکراین همچنین ارتباطی بین این قتل و فعالیت های اجتماعی فریون می بیند. وی در سرویس آنلاین تلگرام نوشت: نسخه‌های اساسی که در حال حاضر مورد بررسی قرار می‌گیرد، خصومت شخصی، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی خانم فریون است. وی همچنین دست داشتن روسیه در این قتل را رد نکرد.

رسانه های دولتی روسیه با رضایت از خبر مرگ این سیاستمدار استقبال کردند. مارگاریتا سیمونیان، سردبیر شبکه تلویزیونی دولتی روسیه نوشت: ایرینا فاریون که آرزوی "حذف کامل" جمعیت روسی زبان را داشت خودش حذف شده است.

در اوکراین بسیاری از مردم به دو زبان اوکراینی و روسی صحبت می کنند. زبان اوکراینی زبان رسمی این کشور است.

پس از آغاز جنگ روسیه در فوریه 2022، بحث ها در مورد استفاده از زبان دوباره در این کشور شعله ور شد. فریون در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه در آوریل 2022 گفت که اگر اوکراینی ها "از زبان خود دفاع نکنند، پوتین تا اینجا خواهد آمد."

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ