دانش‌آموزان استثنایی باید توانایی ارتباط با جامعه را داشته باشند

اقتصاد ایران: سنندج_رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از همان دوره پیش‌دبستانی باید به سطحی از مهارت برسند که توانایی و تعامل ارتباط با جامعه اطراف را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌اله الماسی شامگاه شنبه در آغاز بکار دوره بدو خدمت مهارت‌آموزی آموزگاران استثنایی و مربیان امور آموزش معلولان قطب پنج کشور در سنندج، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، اظهار کرد: روحیه جهاد و شهادت برگرفته از مکتب سیدالشهداء در جامعه جاری و ساری است و تداوم اسلام برگرفته از همین مکتب است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش‌ها و برنامه‌های تعلیمی آموزش و پرورش استثنایی برای رساندن دانش آموزان به خودتکایی و خودکفایی در جامعه کافی نیست.

وی افزود: بر اثر آموزش‌های مدرسه‌ای جامعه پذیری و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه از همان دوره پیش دبستانی باید به سطحی از مهارت برسد که توانایی تعامل و ارتباط با جامعه اطراف را داشته باشند و بتواند نیازهای خود را برآورده کنند.

الماسی با بیان اینکه بر اثر اجتماعی شدن شخصیت فرد شکل می‌گیرد و شخصیت هر نوع تعاملی است که فرد با دنیای غیر از خود دارد، تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش استثنایی به دنبال شکل گیری شخصیت دانش آموزان هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: جامعه پذیری دانش آموزان باید منجر به خود اجتماعی شود و آنان باید به سطحی از آگاهی برسند که بتوانند با داشتن محدودیت به قله‌های موفقیت برسند.

وی افزود: بخش اصلی خوداجتماعی دانش آموزان در دوره پیش دبستانی شکل می‌گیرد و دریافت آموزشی‌های دوره پیش دبستانی مهم‌ترین عامل پیشرفت دانش آموزان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید در موقعیت‌های واقعی باشد و مدرسه باید با جامعه ارتباط داشته باشد.

وی با بیان اینکه فضای آموزش و پرورش استثنایی نباید ایزوله باشد و فضای مدرسه در آن نباید در یک مکان خلاصه شود، افزود: مدرسه کانون تربیتی محله متناسب با شرایط آموزش و پرورش استثنایی اداره می‌شود.

الماسی با اشاره به اینکه شرافت خاصی در کار معلمان استثنایی است که باید دیده و برجسته شود، گفت: عشق در معلمان استثنایی بی بدیل است.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان شرط اصلی برای مستخدمین آموزش و پرورش گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی است، افزود: هزینه‌های این دوره توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی پرداخت می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ