کلاهبرداری تحت عنوان بسته معیشتی رییس جمهور منتخب

اقتصاد ایران: بوشهر- رییس پلیس فتای بوشهر در خصوص کلاهبرداری با لینک‌های جعلی به خصوص تحت عنوان «بسته معیشتی رییس جمهور منتخب»، نسبت به اینگونه پیام های جعلی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی قاسمی در خصوص کلاهبرداری با ارسال پیام جعلی حاوی لینک آلوده، راه‌های تشخیص اعتبار یا جعلی بودن پیام و توصیه‌های پیشگیرانه اظهار داشت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و بخشی از شکواییه‌های قضائی واصله به پلیس فتا استان بوشهر در سنوات اخیر، متأسفانه مشاهده شده که کلاهبرداری از طریق ارسال پیام‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده در مواقع خاص نظیر مناسبت‌های تقویمی یا آغاز شروع یک طرح رفاهی یا خدمات عمومی و حتی عملیاتی شدن یک مرحله دیگر از طرح قدیمی دولتی و مرتبط با دستگاه‌ها و سازمان‌ها، توسط مجرمین سایبری صورت می‌گیرد.

وی گفت: برای مثال و به تکرار پیام‌هایی به اشکال مختلف تحت عناوینی همچون ثبت نام سبد معیشتی، تخصیص کالابرگ و یارانه، ارائه اینترنت رایگان، مشاهده ابلاغ الکترونیک قضائی، برخورداری از بسته حمایتی دولتی، تخصیص معافیت مالیاتی و… طراحی و معمولاً در شبکه‌های اجتماعی یا پیام رسان و حتی به صورت پیام کوتاه عادی نیز برای شهروندان ارسال و با فریب آنها به اهداف مجرمانه خود دست می‌یابند.

رئیس پلیس فتا بوشهر افزود: در صورت دریافت پیام و قبل از هر اقدامی باید دقت کنیم که آیا متن دریافت شده از طریق رسانه‌های رسمی نظیر صداوسیما اطلاع رسانی شده است یاخیر و آیا در سایت معتبر دستگاه و سازمان متولی نیز انتشار یافته است؟

وی گفت: البته پیام‌هایی که معمولاً با اهداف مجرمانه طراحی و برای شهروندان ارسال می‌شود عموماً دارای ویژگی‌های مشترکی است که با دقت به آنها می‌توان تقریباً یقین پیدا کرد که منبع ارسال پیام معتبر است یا جعلی.

وی با بیان چند نشانه مشترک پیام‌های جعلی بیان کرد: عموماً از شماره‌های شخصی پیام ارسال می‌شود، حاوی لینک جعلی هستند، یک اپلیکیشن جعلی را نصب می‌کنند، معمولاً متن پیامک کاملاً غیر اداری و غیررسمی است، آدرس سایت داخل پیامک جعلی است، درگاه‌های بانکی هدایت شده توسط کلاهبرداران با SHAPARAK.IRآغاز نمی‌شوند. .

رئیس پلیس فتا بوشهر توصیه کرد: در صورت دریافت اینگونه پیام‌ها بدون کلیک کردن بر روی لینک اقدام به حذف کردن پیام مربوطه کنید و از نصب نرم‌افزارهای معرفی شده در لینک، خودداری شود.

وی یادآور شد: در صورتی که به هر علتی وارد لینک شده و نرم افزاری را نصب کردید، از ارائه اطلاعات شخصی خودداری و نرم افزار نصب شده را حذف کنید و در صورتی که پس از نصب نرم‌افزار طراحی شده توسط هکر، متوجه شدید که از طریق شماره همراه شما، پیامک مشابه آنچه که دریافت کرده‌اید برای مخاطبین یا دیگر شماره‌ها ارسال شد، در اولین فرصت نسبت به حذف نرم‌افزار اقدام و بوسیله ارسال پیامک یا انتشار وضعیت در یکی از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسانی که عضو هستید به آنها اطلاع‌رسانی کنید.

سرهنگ قاسمی بیان کرد: در برخی موارد نرم‌افزارهای طراحی شده توسط هکر، در لیست نرم‌افزارهای تلفن همراه شما مشاهده نمی‌شود، بنابراین توصیه می‌شود به یک متخصص مورد اعتماد مراجعه تا نسبت به حذف و سالم‌سازی فنی تلفن همراه شما اقدام کند.

و بیان کرد: اگر به هر علتی به درگاه جعلی بانک هدایت و اطلاعات حساب خود را وارد کردید، موجودی حساب بانکی خود را تخلیه و از طریق خودپرداز یا مراجعه به بانک عامل، کارت خود را مسدود و کارت بانکی با cvv2 جدید دریافت کنید.

رئیس پلیس فتا بوشهر خاطرنشان کرد: از شهروندان استان درخواست می‌شود صرفاً به علت دریافت پیام‌های جعلی، نگران نشوند و بدون هیچ دغدغه و با حفظ آرامش، پیام دریافتی را قبل از هرگونه اقدامی حذف کنند و همچنین در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه و مشکوک با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس fata.gov.ir،موضوع را گزارش تا توسط کارشناسان سایبری پلیس فتا پیگیری و رسیدگی شود.

در خصوص کلاهبرداری با ارسال پیام جعلی حاوی لینک آلوده به خصوص تحت عنوان «بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب در بوشهر»، راه‌های تشخیص اعتبار یا جعلی بودن پیام و توصیه‌های پیشگیرانه توضیح داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ