۷۷۱ هزار تن محصول کشاورزی از استان بوشهر صادر شد

اقتصاد ایران: بوشهر- استاندار بوشهر گفت: در سه سال اخیر بالغ بر ۷۷۱ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار از استان بوشهر صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش دولت سیزدهم در استان بوشهر برای رونق تولید و حمایت از صادرکنندگان اظهار داشت: در سه سال اخیر بالغ بر ۷۷۱ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار از استان بوشهر صادر شده است.

استاندار بوشهر همچنین از صادرات بیش از ۷۷ هزار تن تولیدات شیلاتی از استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: طی سه سال اخیر، ۷۷ هزار آبزیان شامل دریایی و پرورشی به ارزش ۳۶۰ هزار دلار از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات ۳.۲ میلیون قطعه ماهی زنده از استان بوشهر، گفت: این میزان قطعه ماهی طی سه سال صادر شد.

محمدی زاده از احیای تعاونی‌های مرزنشینان پس از ۱۶ سال رکود خبر داد و گفت: در ۲ سال اخیر بیش از ۲۰۰ هزار دلار کالا توسط تعاونی‌های مرزنشینان استان بوشهر به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی از اختصاص خط اعتباری ویژه تعاونی‌ها برای نخستین بار در چند دهه اخیر خبر داد و افزود: این مهم موجبات رونق بیشتر در فعالیت تعاونی‌ها شده است

استاندار بوشهر با اشاره به ارائه پیشنهاد تشکیل پنجره واحد گمرکی میان گمرکات استان بوشهر و گمرکات کشورهای قطر و امارات بیان کرد: امیدوارم با تشکیل این پنجره شاهد رونق مبادلات تجاری ایران با این کشورها باشیم.

محمدی زاده تاکید کرد: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی از اولویت‌های حوزه اقتصادی استان بوشهر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ