پرداخت عوارض زمینه‌ساز تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان است

اقتصاد ایران: شیراز - مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز-اصفهان گفت: پرداخت عوارض زمینه‌ساز تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز-اصفهان، با اعلام اینکه فراهم نبودن اخذ عوارضی عاملی برای کمبود منابع مالی و در نتیجه، توقف تکمیل آزادراه شده است گفت: مشکلاتی در نگهداری آزادراه شیراز-اصفهان به وجود آمده که نیاز داریم دریافت عوارض عبور از این آزاد راه را در دستور کار قرار بدهیم.

رضا محمدیان با اشاره به اینکه ۶ قطعه از این آزادراه در سفر استانی رئیس جمهور رئیسی به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: با وجود استقبال خوب مردم از این مسیر، هنوز امکان اخذ عوارضی در آن وجود ندارد.

وی کمبود منابع مالی را دلیل اصلی این مشکل عنوان کرد و گفت: تمامی خدمات، تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی در حوزه راهداری و نگهداری آزادراه به درآمد عوارضی وابسته است.

محمدیان با گلایه از عدم ابلاغ نرخ عوارضی افزود: نرخ پیشنهادی شرکت احداث آزادراه شیراز اصفهان توسط معاونین وزارت راه و شهرسازی تأیید شده، اما هنوز به تأیید مقامات عالی این وزارتخانه نرسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز-اصفهان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در طول ۸ ماه گذشته تمام هزینه‌های مرتبط با خدمات نگهداری و بهره‌برداری را تأمین کرده‌اند، گفت: به نظر می‌رسد دیگر امکان تأمین هزینه برای ساخت و بهره‌برداری در این مسیر وجود ندارد.

وی با اشاره به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات ساخت قطعه ۸ آزادراه و ایجاد تعهد بیشتر برای این شرکت، خواستار تسریع و رفع موانع سرمایه‌گذاری در طرح‌های ملی شد.

محمدیان همچنین به حجم ترافیک سنگین در این مسیر اشاره کرد و گفت: تعطیلی خدمات راهداری و نگهداری در سیستم آزادراه که به انسداد این مسیر ختم می‌شود، تبعات سنگین اقتصادی، اجتماعی و منطقه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

وی تأخیر در ابلاغ نرخ عوارضی را محدودیت اساسی برای تکمیل آزادراه و همچنین نگهداری آن در فصل گرما و سرما دانست و از مجموعه وزارت راه و شهرسازی، مسئولان عالی استان فارس و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع این مشکل برای توسعه آزادراه شد.

به گفته محمدیان تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی کشور، فواید بسیاری از جمله کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی جاده‌ها و رونق اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت. حل مشکل عدم تعیین نرخ عوارضی و تأمین منابع مالی لازم، گامی اساسی برای تکمیل این پروژه و بهره‌مندی مردم از مزایای آن خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ